Skocz do zawartości

misal

OFFLINE Ostatnio: 04 06 2010 16:19
-----

Moje tematy

[około 5000 zł]Komputer do obliczeniożernych programów

04 06 2010 - 00:34

Hey,
Dla pasjonatów to pewnie pestka ale ja jestem laikiem w kwestiach technicznych dlatego proszę o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.

Zamierzam kupić sobie nowy komputer i chciałbym go zoptymalizować pod kątem bardziej obliczeniożernych programów ale nie gier! Może nie wnikając w szczegóły zamierzam pisać programy (dopiero się uczę :coolface:), które będą tworzyć baaardzo duuużo zmiennych (tablice o wielkości nawet kilku milionów elementów) i operować na tych danych <- takie bardziej statystyczne rzeczy i bardzo obliczeniożerne - dużo mnożenia, dodawania etc :). Dlatego, że wiele rzeczy będzie powstawać przy pomocy prób i błędów potrzebuję, żeby komputer jak najszybciej wykonał to co do niego należy B) (obecnie, jak zacznę się bawić na większym zestawie danych, to komputer to wykonuje od kilku minut do kilku godzin B). Ale mniejsza z tym <- nie mówimy przecież o programowaniu :D. Jeszcze tylko ważna kwestia - nie zamierzam używać większej ilości procesorów (wiem, że teoretycznie jest taka możliwość, żeby obliczenia były wykonywane równolegle - w niektórych językach - ale ja nie będę z tego korzystać)!

W związku z powyższym nie zależy mi na karcie graficznej (bo chyba to będzie zbędne) albo na wygodnej myszce :)...
Głównie chodzi mi o szybkość wykonywanych obliczeń i tylko pod tym kontem chciałbym rozpatrzyć różne parametry. Tak więc proszę o jakieś rady.
Wydaje mi się, że najważniejszy będzie procesor (a konkretniej częstotliwość taktowania procesora)...
Tak jak wcześniej wspomniałem to większa ilość rdzeni będzie tu zbędna dlatego planuję kupić dwu rdzeniowca - najlepiej z rodziny i5 :) Dalej zaczynają się schody :(. Dlatego mam następujące pytanie:

Czy powinienem zwracać uwagę na następujące parametry (a jeśli tak to dlaczego - w czym mi to pomoże?):
->Parametry procesora