Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowy laptop zamula samsung NP550P5C


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Devastor

Devastor

    Początkujący

  • 17 postów

Napisano 06 06 2013 - 10:53

Witam, kupiłem jakiś czas temu nowego laptopa i niestety często zamula. Głównie problemem może być dysk twardy. Jak odpalam jakiś program, to często jest tak, że muszę czekać kilka sekund żeby w ogóle zareagował. Zauważyłem, że praca dysku dość często skacze przez jakiś czas na 100 % jeśli nic nie robię lub na dłużej wtedy gdy włączam coś drobnego. Start też jest długi - 1min. 40 sek.

Podaję konfigurację:

Samsung NP550P5C

Procek I5-3210m

6 GB ramu

Dysk Seagate 5400 obrotów

HD 4000 oraz Geforce GT 650M

 

Windows 8 64 bity

System był zainstalowany standardowo z partyją recovery, która się już posłużyłem w cofaniu systemu i nic nie pomogło/

Wszelkie aktualizacje systemu sa zainstalowane wraz z nowymi sterownikami. Wywaliłem wszelkie programy samsunga, ale i tak włącza się ze startem "Oprogramowanie samsung"

Wywaliłem indeksowanie plików, z harmonogramu jakieś prace konserwacyjne, próbowałem odchudzić "usługi".

Mam antywira AVG, ale jak go wywaliłem to nie czułem jakiejś dużej poprawy.

Na uwagę zasługuje też to, że po starcie systemu, zajęte jest już 1.1GB ramu.

Ze startem mam włączonego tylko antywirusa oraz Meneżdzera Realtek HD i HD Audo Background Process.

Poza tym nie mam nawalone programów, bo prawie wszystko usunąłem.

Czy macie jakieś pomysły jak przyśpieszyć mojego laptopa? Wydaje mi się,że coś się pewnie ładuje jeszcze z systemem, co dodał mi samsung.

 



  • 0

#2 Holden

Holden

    Początkujący

  • 54 postów

Napisano 06 06 2013 - 11:00

Miałem taki problem z Ultrabookiem Asusa, pomógł format całkowity i instalacja 'czystego' sytemu, bez preisntalowanego syfu.

  • 0

#3 Reedd

Reedd

    Stały użytkownik

  • 348 postów

Napisano 06 06 2013 - 13:09

Oddaj na gwarancję , wyjaśnij im swój problem oni to w serwisie sprawdzą i naprawią. Najlepsze wyjście niż samemu grzebać.


  • 0

#4 Qauke

Qauke

    Expert

  • 5 156 postów

Napisano 06 06 2013 - 14:00

@holden za polecanie formatu dostajesz WARN-a

@reedd od kiedy serwis daje gwarancję na system? gwarancja obejmuje uszkodzenia mechaniczne!

 

 

@autor proszę o podanie screena z programu HDTune , przy okazji mógłbyś napisać nowy temat w dziale bezpieczeństwo i wstawić logi z  OTL


Użytkownik Qauke edytował ten post 06 06 2013 - 14:06

  • 0

#5 Holden

Holden

    Początkujący

  • 54 postów

Napisano 06 06 2013 - 14:06

@Qauke: Proponuje czytać ze zrozumieniem, a nie bawić się w STASI.
  • 0

#6 Devastor

Devastor

    Początkujący

  • 17 postów

Napisano 06 06 2013 - 15:15

Dzięki za odpowiedzi, wrzucam test z HD Tune (chciałem wrzucić SMART, ale w ogóle nie ma zawartości zakładki "health" )oraz SMART z programu CrystalDiskInfo.

 

Załączone miniatury

  • Hd tune.png
  • smart.png

  • 0

#7 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 06 06 2013 - 15:15

 Wklej screeny z HDTune zakładka Benchmark oraz Health. Dysk czysty od infekcji itp ? bo AVG to nie jest wybitny antywir.


  • 0

#8 Reedd

Reedd

    Stały użytkownik

  • 348 postów

Napisano 06 06 2013 - 15:25

@Quake , a skąd wiesz , że to wina systemu? Mi chodziło raczej o to , że jeśli dysk jest uszkodzony to warto zanieść do serwisu.


  • 0

#9 Qauke

Qauke

    Expert

  • 5 156 postów

Napisano 06 06 2013 - 16:10

Jeżeli jest, co do SMART z CrystalDiskInfo to nie widzę nic nie pokojącego. Jak dla mnie to z dyskiem jest wszystko w porządku.Załóż nowy temat i podaj logi z OTL, tak jak kolega powyżej piszę może to wina jakiś infekcji na dysku.

 

Sprawdź jeszcze co uruchamia Ci się podczas startu Win8

start -> msconfig -> uruchamianie -> odznacz wszystko co jest dla Ciebie zbędne. Możesz też przeskanować system programem http://www.dobreprogramy.pl/Malwarebytes-AntiMalware,Program,Windows,13117.html


Użytkownik Qauke edytował ten post 06 06 2013 - 16:21

  • 0

#10 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 06 06 2013 - 20:01

Dysk jest zdrowy. Przeskanowałbym cały dysk Malwarebytes i Dr Web Cure it.


  • 0

#11 Devastor

Devastor

    Początkujący

  • 17 postów

Napisano 07 06 2013 - 10:31

Przeskanowałem wymienionymi przez was programami i nic nie wyszło. Wkleiłem logi z OTL do tematu /Logi-OTL,-zamulaj%C4%85cy-i-d%C5%82ugo-startuj%C4%85cy-laptop-t54501/



  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: Samsung NP550P5C



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych