Skocz do zawartości


Krzychu8

Rejestracja: 10 paź 2011
OFFLINE Ostatnio: 23 10 2011 14:30
-----

Moje tematy

UCC (Unlock CPU Code)

11 10 2011 - 00:09

Dzisiaj przeszukiwałem internet w poszukiwaniu kilku informacji na teram odblokowania dodatkowych rdzeni w procesorach AMD. Na pierwszy rzut informacji było wystarczająco, jednak jeśli chodzi o podkręcanie to jestem kompletnie zielony. Postanowiłem to przetestować w praktyce.

Procesor Athlon X3 455 3,3 GHz

Przed odblokowaniem rdzenia:
Temperatura w stresie 61-62 C (z programu SpeedFan, czujnik CPU)
CPU-Z podał pobór mocy 95W

Po odblokowaniu:
1 Dodatkowy rdzeń
Pamięć L3
Temperatura w stresie 67 C (po osiągnięciu tego wyniku stwierdziłem nie ryzykuje, cofam ustawienia, według opisu procesor ten może pracować do 75 C)
W SpeedFan przestał działać czujnik Core (wskazuje 0 stopni)
CPU-Z podał pobór mocy 135W

A pytania mam takie podstawowe które przydają się wszystkim użytkownikom, tyle co można było znaleźć opis efektów pozytywnych to mnie bardziej interesują sytuacji gdy odblokowanie rdzenia się nie powiodło. Co można stracić.
1. Jaki wzrost poboru energii i temperatury można uznać za normalny?
2. Co się stanie w przypadku niepowodzenia? (zablokowane rdzenie nie mają gwarancji że działają poprawnie, jest to tak jakby bonus)
Wiem, że najłagodniejszą z możliwych niepowodzeń jest po prostu wysypanie się procesora podczas testu, ale jak jest gdy trafi się najgorszy przypadek?
-Czy można pogorszyć wydajność procesora np z 2 GHz do 1,5 GHz?
-Czy można uszkodzić sprawne rdzenie?
-Czy odblokowany rdzeń będzie wymagać zmiany chłodzenia na lepsze?
-Czy można uszkodzić inne elementy komputera np. płytę główną lub RAM?
3. Co się dzieje gdy procesor który nie powinien przekraczać temperatury np 70 stopni C przekroczy tą temperaturę?