Skocz do zawartości


Zdjęcie

[C++] Prośba o wymyślenie zadań


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chinka

Chinka

    Seal of Approval

  • 426 postów

Napisano 11 01 2009 - 20:58

Uczę się wyżej wymienionego języka i korzystam z kursu "Od zera do gier kodera". Czy ktoś mógłby mi powymyślać zadania do rozdziału "Programowanie obiektowe" ?? Chodzi o konkretne aplikacje, w których mógłbym zastosować konstrukcje z tego rozdziału. Gdy przejdę dalej, poproszę o kolejne. Z gory dziękuję.

  • 0

#2 mgx8

mgx8

    Początkujący

  • 148 postów

Napisano 12 01 2009 - 22:47

Hmm, nie czytałem tego;P

Ale powiedzmy, że wiem o co mniej-więcej tam biega;P

Zadanie:

Masz 1000 mrówek w mrowisku, one chodzą po układzie współrzędnych;P

Co masz robić?

Napisz program, którym sterujesz mrówkami, lub na życzenie wypisujesz jego współrzędne. Wszystko obsługiwane ma być, oczywiście przez główne wejście (wpisujemy informację przez konsolę)

Dostępne komendy mrówki:
pw - Odwróć się w prawo
lw - Odwróc się w lewo
np - Naprzód o daną liczbę
wp - Wypisz współrzędne

Dodam jeszcze, że każda mrówka rozpoczyna, na współrzędnych (1,1) i patrzy się na północ.

Komenda:
[nr_mrowki] [komenda] [parametr]
np. 10 pw
10 np 120

Test:
1 pw
1 np 200
1 wp

Powinno zwrócić

"201 1 "

Pozdrawiam, Michał Gleba

  • 0

#3 Chinka

Chinka

    Seal of Approval

  • 426 postów

Napisano 14 01 2009 - 00:32

Dopiero teraz przeczytałem to zadanie i czy dobrze myślę, żeby zrobić klasę układu współrzędnych i klasę mrówki?? Do klasy mrówek chyba trzeba by było metody ruchu danej z nich.

Pozycje mrówek: 0(północ),1(prawo),2(południe),3(lewo) - i wtedy dla każdej pozycji przypisać, że po wpisaniu polecenia np zmienna zmieni swoje położenie na danej osi o zmienna punktów.
  • 0

#4 mgx8

mgx8

    Początkujący

  • 148 postów

Napisano 14 01 2009 - 19:47

Dopiero teraz przeczytałem to zadanie i czy dobrze myślę, żeby zrobić klasę układu współrzędnych i klasę mrówki?? Do klasy mrówek chyba trzeba by było metody ruchu danej z nich.

Pozycje mrówek: 0(północ),1(prawo),2(południe),3(lewo) - i wtedy dla każdej pozycji przypisać, że po wpisaniu polecenia np zmienna zmieni swoje położenie na danej osi o zmienna punktów.


Robisz klasę do mrówki, w klasie tworzysz zmienne do jej położenia X,Y (każda mrówka ma inne położenie) oraz kierunek jej patrzenia (np. 90*), oczywiście w klasie robisz operację typu Naprzód, Prawo, Lewo, które będą zarządzać zmiennymi w klasie (np. prawo zmień kierunek o 90* w prawo, lub naprzód gdzie zależnie od kierunku się poruszy)

Pozdrawiam, mgx8
  • 0

#5 Gość_Tobix_*

Gość_Tobix_*

Napisano 17 01 2009 - 19:45

wymyślaj sobie jakieś gry, np. lotek :P
  • 0

#6 Chinka

Chinka

    Seal of Approval

  • 426 postów

Napisano 17 01 2009 - 19:48

wymyślaj sobie jakieś gry, np. lotek :P


Multi Lotka już pisałem ;)

enum KOMENDA {	0 = "change",
				1 = "pw",
				2 = "lw",
				3 = "np",
				4 = "wp"};

Co jest nie tak z deklaracją tego enuma?? Błędy w kompilacji są takie:
c:\users\chinka\documents\visual studio 2008\projects\modulo\modulo\modulo.h(1) : error C2143: syntax error : missing '}' before 'constant'
c:\users\chinka\documents\visual studio 2008\projects\modulo\modulo\modulo.h(5) : error C2143: syntax error : missing ';' before '}'
c:\users\chinka\documents\visual studio 2008\projects\modulo\modulo\modulo.h(5) : error C2059: syntax error : '}'


  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: język C++



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych