
[C++] Prośba o wymyślenie zadań
Rozpoczęty przez
Chinka
, 11 01 2009 20:58
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 01 2009 - 20:58
Uczę się wyżej wymienionego języka i korzystam z kursu "Od zera do gier kodera". Czy ktoś mógłby mi powymyślać zadania do rozdziału "Programowanie obiektowe" ?? Chodzi o konkretne aplikacje, w których mógłbym zastosować konstrukcje z tego rozdziału. Gdy przejdę dalej, poproszę o kolejne. Z gory dziękuję.
#2
Napisano 12 01 2009 - 22:47
Hmm, nie czytałem tego;P
Ale powiedzmy, że wiem o co mniej-więcej tam biega;P
Zadanie:
Masz 1000 mrówek w mrowisku, one chodzą po układzie współrzędnych;P
Co masz robić?
Napisz program, którym sterujesz mrówkami, lub na życzenie wypisujesz jego współrzędne. Wszystko obsługiwane ma być, oczywiście przez główne wejście (wpisujemy informację przez konsolę)
Dostępne komendy mrówki:
pw - Odwróć się w prawo
lw - Odwróc się w lewo
np - Naprzód o daną liczbę
wp - Wypisz współrzędne
Dodam jeszcze, że każda mrówka rozpoczyna, na współrzędnych (1,1) i patrzy się na północ.
Komenda:
[nr_mrowki] [komenda] [parametr]
np. 10 pw
10 np 120
Test:
1 pw
1 np 200
1 wp
Powinno zwrócić
"201 1 "
Pozdrawiam, Michał Gleba
Ale powiedzmy, że wiem o co mniej-więcej tam biega;P
Zadanie:
Masz 1000 mrówek w mrowisku, one chodzą po układzie współrzędnych;P
Co masz robić?
Napisz program, którym sterujesz mrówkami, lub na życzenie wypisujesz jego współrzędne. Wszystko obsługiwane ma być, oczywiście przez główne wejście (wpisujemy informację przez konsolę)
Dostępne komendy mrówki:
pw - Odwróć się w prawo
lw - Odwróc się w lewo
np - Naprzód o daną liczbę
wp - Wypisz współrzędne
Dodam jeszcze, że każda mrówka rozpoczyna, na współrzędnych (1,1) i patrzy się na północ.
Komenda:
[nr_mrowki] [komenda] [parametr]
np. 10 pw
10 np 120
Test:
1 pw
1 np 200
1 wp
Powinno zwrócić
"201 1 "
Pozdrawiam, Michał Gleba
#3
Napisano 14 01 2009 - 00:32
Dopiero teraz przeczytałem to zadanie i czy dobrze myślę, żeby zrobić klasę układu współrzędnych i klasę mrówki?? Do klasy mrówek chyba trzeba by było metody ruchu danej z nich.
Pozycje mrówek: 0(północ),1(prawo),2(południe),3(lewo) - i wtedy dla każdej pozycji przypisać, że po wpisaniu polecenia np zmienna zmieni swoje położenie na danej osi o zmienna punktów.
Pozycje mrówek: 0(północ),1(prawo),2(południe),3(lewo) - i wtedy dla każdej pozycji przypisać, że po wpisaniu polecenia np zmienna zmieni swoje położenie na danej osi o zmienna punktów.
#4
Napisano 14 01 2009 - 19:47
Dopiero teraz przeczytałem to zadanie i czy dobrze myślę, żeby zrobić klasę układu współrzędnych i klasę mrówki?? Do klasy mrówek chyba trzeba by było metody ruchu danej z nich.
Pozycje mrówek: 0(północ),1(prawo),2(południe),3(lewo) - i wtedy dla każdej pozycji przypisać, że po wpisaniu polecenia np zmienna zmieni swoje położenie na danej osi o zmienna punktów.
Robisz klasę do mrówki, w klasie tworzysz zmienne do jej położenia X,Y (każda mrówka ma inne położenie) oraz kierunek jej patrzenia (np. 90*), oczywiście w klasie robisz operację typu Naprzód, Prawo, Lewo, które będą zarządzać zmiennymi w klasie (np. prawo zmień kierunek o 90* w prawo, lub naprzód gdzie zależnie od kierunku się poruszy)
Pozdrawiam, mgx8
#5
Gość_Tobix_*
Napisano 17 01 2009 - 19:45
wymyślaj sobie jakieś gry, np. lotek

#6
Napisano 17 01 2009 - 19:48
wymyślaj sobie jakieś gry, np. lotek
Multi Lotka już pisałem

enum KOMENDA { 0 = "change", 1 = "pw", 2 = "lw", 3 = "np", 4 = "wp"};
Co jest nie tak z deklaracją tego enuma?? Błędy w kompilacji są takie:
c:\users\chinka\documents\visual studio 2008\projects\modulo\modulo\modulo.h(1) : error C2143: syntax error : missing '}' before 'constant' c:\users\chinka\documents\visual studio 2008\projects\modulo\modulo\modulo.h(5) : error C2143: syntax error : missing ';' before '}' c:\users\chinka\documents\visual studio 2008\projects\modulo\modulo\modulo.h(5) : error C2059: syntax error : '}'
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych