Skocz do zawartości


Zdjęcie

dwa systemy - jak usunąć jeden z nich?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarek1989o

jarek1989o

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 09 07 2008 - 13:18

mam dwa systemy stary na dysku C i śiwieży na D. jak usunąc stary system ? prosze o proste wskazówki jestem laikiem. są to systemy xp profesional.

  • 0

#2 #plus

#plus

    Uzależniony od forum

  • 1 315 postów

Napisano 09 07 2008 - 13:32

Najprościej - uruchom ten z dysku D i usuń folder z tym z C. Potem wyedytuj plik BOOT.INI żeby na liście pokazywał się tylko jeden system.

  • 0

#3 jarek1989o

jarek1989o

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 09 07 2008 - 14:36

Nie rozumiem z tym plikiem ? jak mam to zrobic? wyszukać go na C? wyszukało mi kilka plików o takiej nazwie bootstat,dmboot itp.. Mógłbyś mi dokładniej opisać jak to zrobić krok po kroku. Bardzo prosze.
  • 0

#4 Nurek

Nurek

    Nie ma jutra bez komputra

  • 3 586 postów

Napisano 09 07 2008 - 14:44

Start>uruchom>c:\boot.ini

Będziesz miał coś w stylu:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Usuń linijkę
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
a w tej zmień 1 na 2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

natomiast takiej konfiguracji bym nie polecał. Bo jeśli głowny system masz na D, to mimo wszystko troche plików systemowych bedzie on trzymał na C. Podobnie część programów będzie ci się domyślnie chciała instalować na C. Ogólnie moze ci się robic bajzel. Dlatego najlepiej byłoby przeinstalowac system i zainstalować go na sformatowanym dysku C
  • 0

#5 jarek1989o

jarek1989o

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 09 07 2008 - 15:13