Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uszkodzony dysk twardy w laptopie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 ShadowTSH

ShadowTSH

    Nowy

  • 1 postów

Napisano 01 07 2015 - 04:21

Witam wszystkich sredecznie!

Pech chciał, że włączony laptop upadł na podłogę. Po ponownym uruchomieniu pokazywał się raz czarny ekran, a raz jakieś powiadomienie "check cable connection". Wymontowałem dysk i wsadziłem sprawny, a uszkodzony oddałem do specjalisty celem postawienia diagnozy. Profesjonalny serwis stwierdził, że prawdopodobnie głowice uległy uszkodzeniu, natomiast lokalny spec od komputerów spróbował podłączyć dysk jako zewnętrzny, bez rezultatu. Otrzymałem informację, że dysk kręci się prawidłowo i jego zdaniem pamięć nie jest uszkodzona i można spróbować odzyskać dane poprzez podmianę płyty głównej na identyczną. Jako, że koszty odzyskiwania danych w profesjonalnych serwisach nie należą do tanich, może warto byłoby spróbować z tą płytą główną. Niestety, jestem laikiem w temacie, stąd zanim podejmę jakiekolwiek kroki, chciałbym zwrócić się z pomocą, czy taka próba ma w ogóle sens i jeśli tak, to jakiego dysku powinienem szukać. Ten sam model ofc, ale ten sam rok, miesiąc, numer partii? Nic nie chrobotało w dysku, nie podpinałem go do prądu, ani nie został otwarty. Delikwent to Hitachi Travelstar 7K1000 1TB (HTS721010A9E630)

Pozdrawiam,

Marcin



  • 0

#2 bipiw

bipiw

    Zaawansowany użytkownik

  • 1 180 postów

Napisano 01 07 2015 - 09:20

Odradzam. Skłaniam się raczej w kierunku diagnozy profesjonalnego serwisu. Uderzenie w momencie kiedy głowice czytały talerze, najprawdopodobniej spowodowało wygięcie się głowic/oderwanie głowic/zarysowanie talerza. Nie sądzę żeby elektronika miała jakikolwiek problem z wytrzymywaniem wstrząsów.



  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych