Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scientific Atlanta - brak internetu po Ethernet, po USB jest


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kubny

Kubny

    Początkujący

  • 46 postów

Napisano 01 06 2012 - 18:57

Mam internet z vectry 8Mb/s który nie wiedzieć czemu wyciąga do 5,3Mbit/s. Powiedzieli mi, że jest to spowodowane tym, że komputer łączy się z modemem poprzez kabel USB. Jest możliwość połączenia za pomocą kabla sieciowego RJ45, ale wtedy internet nie działa. Technik który zakładał internet jakiś czas temu nie potrafił uruchomić neta przez RJ45 bo jak twierdził nic nie trzeba ustawiać tylko powinno zadziałać po podłączeniu, podłaczył kabel USB zainstalował stery i sobie poszedł... Zaczęło mnie już drażnić, że znajomy koleszka ma również neta z Vectry 8Mb/s i wyciaga max po 2Mb/s a ja po 600Kb/s.. Co mam zrobić żeby net zadziałał przez RJ45? Modem to Scientific Atlanta EPC2100R2.

  • 0

#2 EmCe Jay

EmCe Jay

    Old school

  • 363 postów

Napisano 02 06 2012 - 09:38

Jeśli twój modem wygląda tak

http://www.simplehelp.net/images/cable_modems/scientificatlanta_dpc2100.gif

Sprawa prosta jak drut, masz dwa warianty albo połączyć komputer przez USB albo kablem sieciowym (wtyk RJ45), kupujesz kabel sieciowy z wtykiem RJ45 podłączasz pod złącze ethernet a drugą końcówkę pod kartę sieciową w komputerze, jest możliwe że kabel był skrossowany źle jeśli to była samoróbka.

  • 1

#3 Kubny

Kubny

    Początkujący

  • 46 postów

Napisano 02 06 2012 - 12:58

Modem wygląda dokładnie tak jak ten z linku. Jednak co do RJ45 jestem pewien, że jest dobry, bo wymieniałem go..
  • 0

#4 Kubny

Kubny

    Początkujący

  • 46 postów

Napisano 06 06 2012 - 21:16

Jest ktos w stanie pomóc / doradzić ?
  • 0

#5 winylowicz

winylowicz

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 09 06 2012 - 07:28

A czy aby do połączenia z netem kabel NIE powinien być skrosowany? Swoją drogą jak to jest, że pan tehcnik nie był w stanie Ci podłączyć internetu kablem sieciowym? W takim przypadku składa się reklamację..

A i jeszcze jedno jeżeli chodzi o te modemy. Mam internet na czymś podobnym i przy instalacji sprzętu technik mi powiedział, że trzeba zostawić kompa podpiętego przez sieć do modemu i włączonego nawet na parę godzin, bo modem musiał wybrać odpowiedni kanał. Może u Ciebie też tak jest. Podłącz modem i przeżyj parę godzin bez internetu.

Użytkownik winylowicz edytował ten post 09 06 2012 - 07:30

  • 1

#6 Kubny

Kubny

    Początkujący

  • 46 postów

Napisano 25 06 2012 - 21:25

Dziękuje za pomoc, zapytam w serwisie Vectry dokłądnie o ten kabel. :)

Użytkownik Kubny edytował ten post 25 06 2012 - 21:25

  • 0

#7 wolan

wolan

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 05 07 2012 - 11:38

Mozecie napisac dokladny model tego modemu ?

A co do Twojej predkosci to zglos to do uslugodawcy, chociaz nie wiem jaki masz zapis w umowie, masz napisane, ze gwanratuja tobie 8 mb czy DO 8 mb?

Co do Twojego problemu, to faktycznie polaczenie po rj45 jest proste i automatyczne, powiedz mi, czy po podlaczeniu kabla do routera i do komputera zaswiecaja sie diody przy modemie/karcie sieciowej? Mozliwe, ze skreta byla zle skrosowana, albo jeden z portow jest uszkodzony.

Jaki masz system operacyjny? Jak sie zachowuej system po podlaczeniu obu urzadzen? Czy w prawym dolnym rogu wyskakuje dymek z informacja, ze kabel sieciowy jest podlaczony? Mozesz sprobowac jeszcze wpisac w linii komend polecenie /ipconfig all i i zobaczyc jaki komunikat uzyskujesz?





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych