
Pozostałe urządzenia: Dyski Twarde, napędy CD/DVD, nagrywarki, pamięci Flash, Tunery TV, Myszki, Klawiatury, Drukarki, Skanery i inne.
Subfora: Napędy optyczne, Pamięć masowa, Drukarki, kopiarki, skanery, Myszki, klawiatury, pady, joysticki, trackballe, Pozostałe komponenty
A teraz wyobraźcie siebie jako usera szukającego pomocy w którymś z tych tematów. Dyski, Nagrywarki CD/DVD (napędy CD/DVD skreślić), Myszki, Klawiatura to są podzespoły zasadnicze bez których komputer będzie inwalidą.
Pozostałe komponenty są dodatkami z tym że Skanery, Drukarki-urządzenia wielofunkcyjne to osobny temat czyli wychodzi na to że należy porozdzielać.
O to przykład :
1. - Dyski twarde - Napędy optyczne
2. - Drukarki, kopiarki, skanery
3. - Akcesoria Myszy, Klawiatury, Joysticki, i inne dodatki.
A teraz konkretne uzasadnienie:
1. dyski twarde i Napędy optyczne, po mimo różnicy w zastosowanych urządzeniach zapisy i odczytu danych oraz zastosowanego nośnika w dyskach stosowany jest zapis poprzez oddziaływania fali elektromagnetycznej na powierzchnię płyty/talerza pokrytego warstwą ferromagnetyczną. A zapis optyczny oddziaływanie silnej wiązki światła na powierzchnię płyty/talerza.
Tym bardziej że wcześniej czy później zaczną być produkowane i zastosowane dyski twarde z zapisem optycznym. Pozostały system zapisu jest taki sam w obydwóch urządzeniach oraz sposób podłączenia oprócz system SATA.
2. Drukarki, kopiarki, skanery = urządzenia wielofunkcyjne. To że jakiś skaner jest osobno czy zawarty już w drukarce to i tak mają wiele wspólnych cech.
3. Pozostałe akcesoria klawiatura, mysz, joysticki i inne dodatki stanowią dodatki oprócz dwóch pierwszych, to pozostałe są dodatkami które mogą lub nie muszą być wykorzystane.
Prosiłby aby wasze odpowiedzi nie polegały na takich odpowiedziach "Tak popieram", "Nie nie popieram", lub podobne. Chodzi mi o odpowiedzi pełne dlaczego jesteś lub nie jesteś za lub przeciw tym zmianom i czy chcesz jakiś zmian w tym temacie.
Zapraszam do dyskusji. Celowo nie włączam opcji ankiety, bo to wcale nie pomogło by w konstruktywnej dyskusji.