Skocz do zawartości


Zdjęcie

Programowanie skryptów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil855

kamil855

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 13 06 2012 - 15:43

Witam
Poproszono mnie o utworzenie nowego tematu i rozwinięcie problemu jaki chciałbym rozwiązać. Mianowicie chciałbym stworzyć skrypt, który zbierze informacje o konfiguracji sieciowej komputera i zapisze je w pliku tekstowym. Chodzi o zebranie informacji na temat ilości interfejsów sieciowych, adresów ip, serwerów dns i bramy domyślnej komputera na którym skrypt został uruchomiony. Jestem początkującym użytkownikiem linuksa i moja wiedza na ten temat jest jeszcze na niskim poziomie. Czytałem poradniki o pisaniu skryptów w powłoce bash i posklejałem cos takiego, jednak nie wiem jakich komend używać do zapisania do pliku tekstowego zebranych danych oraz zebrania danych na temat serwerów dns i bramy domyślnej:

#!/bin/bash
{
echo netstat # wyczytałem że to polecenie wyświetla aktywne połaczenia protokołu TCP
echo ipcongig # wyświetla status aktywnych interfejsów sieciowych.
}

Proszę o zrozumienie mojego poziomu wiedzy i powstrzymać się z niepotrzebną krytyką.

  • 0

#2 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 14 06 2012 - 14:57

#!/bin/sh
FILE=/tmp/`date +%s`.txt
ifconfig > $FILE
netstat >> $FILE

Użytkownik Ymo edytował ten post 14 06 2012 - 14:57

  • 1

#3 kamil855

kamil855

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 21 06 2012 - 18:58

Ooo dziękuję bardzo. Mam jeszcze jeden problem... Mianowicie zrobiłem skrypt pokazujący informacje o bierzącym stanie procesora, pamięci ram i dysku twardego (zajętości).
#!/bin/sh
FILE=/tmp/`system.txt
top > $FILE
uptime >> $FILE
df -h >> $FILE
ps >> $FILE
grep >> $FILE
Coś nie działa i za bardzo nie wiem co....
  • 0

#4 fernandez

fernandez

    150% normy

  • 1 866 postów

Napisano 21 06 2012 - 19:54

top -n 1

i wywal tego grep-a na koncu
  • 1

#5 kamil855

kamil855

    Nowy

  • 4 postów