Witam. Piszę ten post, ponieważ jakiś tydzień temu pojawił się w moim połączeniu internetowym pewien problem. Sytuacja wygląda następująco:
Pewnego dnia, gdy nie było mnie w domu, był mały problem z dostawami internetu. Siostra, która pilnie potrzebowała połączenia z internetem Pozamieniała kabelki między routerem a modemem do tego stopnia, że router przestał działać. Po powrocie do domu postanowiłem trochę przy tych kabelkach pogrzebać, zrestartowałem router do ustawień fabrycznych. I tutaj śmieszna rzecz: Na routerze miga dioda ''Power''(to ten model - https://support.fon....-Specifications ). Diody od internetu po kablu, jak i po wifi mrugają normalnie, tak jak powinny. Gdy podłączę komputer pod router, internet działa, natomiast wifi nie ma, na żadnym urządzeniu w domu.Męczyłem się z tym jakiś czas, ale postanowiłem kupić inny router. Wybrałem więc dość tani router - TP-Link TL-WR740N. Otóż nawet po zmianie routera sytuacja jest podobna, z tym, że nie mogę się połączyć z internetem przez router kablem.
Dodam jeszcze, że po samym modemie internet działa bez zarzutu.
Z ciekawości zrobiłem jeszcze testy programem załączonym do płytki Tp-link, który sprawdza, czy karta sieciowa jest włączona (bardzo dosłownie), i sprawdzanie statusu sieci. Gdy podłączyłem internet pod sam modem, program potwierdził kartę sieciową, lecz status sieci wypadł negatywnie (błąd z ''Proszę sprawdzić połączenie sieciowe. Proszę sprawdzić nr modelu routera''), natomiast gdy podłączyłem router, dostałem tylko komunikat ''Proszę się upewnić, czy serwer DHCP routera jest aktywny''. Byłby w stanie ktoś pomóc mi rozwiązać ten problem?
Z góry dziękuję.