Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z różnymi routerami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Egzegeneza

Egzegeneza

    Nowy

  • 1 postów

Napisano 22 09 2013 - 19:09

Witam. Piszę ten post, ponieważ jakiś tydzień temu pojawił się w moim połączeniu internetowym pewien problem. Sytuacja wygląda następująco: 
Pewnego dnia, gdy nie było mnie w domu, był mały problem z dostawami internetu. Siostra, która pilnie potrzebowała połączenia z internetem Pozamieniała kabelki między routerem a modemem do tego stopnia, że router przestał działać. Po powrocie do domu postanowiłem trochę przy tych kabelkach pogrzebać, zrestartowałem router do ustawień fabrycznych. I tutaj śmieszna rzecz: Na routerze miga dioda ''Power''(to ten model - https://support.fon....-Specifications ). Diody od internetu po kablu, jak i po wifi mrugają normalnie, tak jak powinny. Gdy podłączę komputer pod router, internet działa, natomiast wifi nie ma, na żadnym urządzeniu w domu.Męczyłem się z tym jakiś czas, ale postanowiłem kupić inny router. Wybrałem więc dość tani router - TP-Link TL-WR740N. Otóż nawet po zmianie routera sytuacja jest podobna, z tym, że nie mogę się połączyć z internetem przez router kablem. 
Dodam jeszcze, że po samym modemie internet działa bez zarzutu.
Z ciekawości zrobiłem jeszcze testy programem załączonym do płytki Tp-link, który sprawdza, czy karta sieciowa jest włączona (bardzo dosłownie), i sprawdzanie statusu sieci. Gdy podłączyłem internet pod sam modem, program potwierdził kartę sieciową, lecz status sieci wypadł negatywnie (błąd z ''Proszę sprawdzić połączenie sieciowe. Proszę sprawdzić nr modelu routera''), natomiast gdy podłączyłem router, dostałem tylko komunikat ''Proszę się upewnić, czy serwer DHCP routera jest aktywny''. Byłby w stanie ktoś pomóc mi rozwiązać ten problem?
Z góry dziękuję.

 



  • 0

#2 krzysiek299

krzysiek299

    Obserwator

  • 5 postów

Napisano 26 09 2013 - 11:08

Jak pewne wiesz, do każdego modemu masz przypisany adres, ja np. dla swojego modemu mam 192.168.0.1

Wchodząc na ten adres przez przeglądarkę wybieram różne ustawienia. I to właśnie tam udało mi się wszystko ładnie skonfigurować.



  • 0

#3 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 26 09 2013 - 12:27

Czy podłączyłeś router zgodnie z instrukcją, czyli najpierw płyta CD i kreator konfiguracji routera, a dopiero potem podłączenie z Internetem etc.



  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych