Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z instalacją systemu

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Anania

Anania

Początkujący

• 44 postów

Napisano 23 03 2008 - 19:57

Hej!
Kupiłam niedawno Acera 5220 i mam problem z zainstalowaniem systemu. Po pierwsze po włączeniu komputera wyskakuje mi coś takiego

[root@localhost/]#

Nie wiem, co mam wpisać dalej. Po drugie nie wiem jak mam zacząć instalować system. Jak wkładam płytę, to nic się nie uruchamia. Może powinnam podczas pojawienia sie ekranu startowego wcisnąć F2 i wtedy zacząć wgrywać system.

Jeszcze do końca nie zdecydowałam się na system. Mam Windowsa XP Home Edition,ale zastanawiam sie nad Ubuntu. Tylko nie orientuję się, jak wygląda ewentualna kwestia sterowników do Ubuntu. Co lepsze Waszym zdaniem, albo łatwiejsze w instalacji.
Jeszcze jedno. Po uruchomieniu komputera pojawiają się jakieś informacje o Linux Linpus.

Będę wdzięczna za pomoc, bo w tej materii jestem zielona.

• 0

#2 brutus3

brutus3

Profesjonalista

• 2 406 postów

Napisano 23 03 2008 - 21:00

Witam; [root@localhost/]# to chodzi o wpisanie hasła dostępu dla administratora. To wygląda na już zainstalowanego Linux-a.
Jeśli chcesz zmienić system to musisz, ustawić w BIOS-e by nagrywarka była odczytywana jako pierwsza. Wtedy włożysz płytę z systemem Windows i możesz go instalować ale wpierw przeczytaj to: Link.

• 0

#3 Anania

Anania

Początkujący

• 44 postów

Napisano 23 03 2008 - 22:28

Czy bezpośrednio po [root@localhost/]# powinnam wpisać hasło? Czy może trzeba to zrobić tak

[root@localhost]# adduser user1 (user1 is the actual user name)

Now set the password for user1 (give your user1 a password).

[root@localhost]# passwd user1 (granting user1 a password)

Czy to będzie koniec instalacji, czy jeszcze czekają mnie jakieś niespodzianki?
  • 0

#4 brutus3

brutus3

Profesjonalista

• 2 406 postów

Napisano 23 03 2008 - 23:05