[Problem z UPC] Coraz wolniejszy internet
#1
Napisano 20 10 2008 - 21:19
Jakiś czas temu gdy sprawdzałem prędkość łącza pokazało mi już tylko 5 mb/s.
A oto wynik z dzisiejszego testu Download: 316 kbps.
Ma ktoś może pojęcie dlaczego tak się dzieje?!
Dodam że podczas robienia testu żadne programy typu eMule nie były włączone.
#2
Napisano 20 10 2008 - 23:19
#3
Napisano 20 10 2008 - 23:39
Przepraszam jeśli to za brzmi jak reklama ale lto ma Dialog ten potwierdzi że jest jednym z najsolidniejszych usługodawców jeśli chodzi o telefon i internet jak do tej pory.
A tak to z kontaktuj się z usługodawcą i sprawdź po czyjej stronie jest przyczyna.
#4
Napisano 21 10 2008 - 13:36
#5
Napisano 21 10 2008 - 14:02
#6
Napisano 21 10 2008 - 14:18
#7
Napisano 21 10 2008 - 15:38
Chciałbym podkreślić ze na początku miałem te swoje 10 mb/s a internet w miare czasu stale zwalnia. I tez nie wydaje mi sie ze ktoś siedzi tam w UPC i na złość zwalnia mi neta wmiarę upływu czasu ;p
#8
Napisano 23 10 2008 - 14:32
#9
Napisano 24 10 2008 - 10:23
W normalnych internetach do użytku domowego nie masz prędkości gwarantowanej - takie łącza z prędkością gwarantowaną są o wiele drozsze od standardowych. Wszędzie masz prędkość do iluśtam.chodzi o to jaka prędkość gwarantowana masz w umowie GWARANTOWANA a nie wpisana MAX przepustowość łacza.
Cytat ze strony dialogu:
i z UPCCzy DIALOG gwarantuje prędkość przesyłania danych przez Internet przy korzystaniu z usług internetowych DIALOGu?
Niestety, bardzo trudno jest gwarantowanie w Internecie jakiejkolwiek prędkości transmisji, ponieważ na uzyskiwaną przez użytkownika prędkość ma wpływ bardzo wiele czynników takich jak np.: lokalizacja serwera, "szybkość" serwera i przepustowość łączy serwera, z którym użytkownik w danej chwili korzysta (niektóre serwery podłączone są przez łącza o zbyt niskiej przepustowości), ilość użytkowników korzystających z Internetu (np. w "godzinach internetowego szczytu", gdy z sieci korzysta wielu użytkowników, niektóre łącza mogą ulegać chwilowemu "zatkaniu"), czynniki losowe np. uszkodzenia łączy lub serwerów, leżących poza siecią DIALOG. Poziom jakości usług SLA (Service Level Agreement) posiadają tylko usługi biznesowe, takie jak DialNet Biznes
Czy prędkości usług UPC Internet są gwarantowane?
Nie. UPC oferuje łącza umożliwiające osiąganie pewnych maksymalnych prędkości. Łącza gwarantujące określoną prędkość są łączami przeznaczonymi przede wszystkim do zastosowań profesjonalnych, a nie do użytku domowego. Dodatkowo trzeba pamiętać, że są to łącza bardzo drogie i gdyby UPC oferowało łącza z prędkością gwarantowaną, koszt korzystania z usługi byłby kilkukrotnie wyższy
Operator wykupuje łącze dajmy na to 50 mbit i dzieli je np. na 50 osób które mają niby po 10 mbit. I z reguły mają, bo nie wszyscy korzystają na raz, a ci co co korzystają nie wykorzystuja łącza na maxa. Jednak jak tych używających jest za duzo to transfer spada. Zeby te 10 mbit zapewnić operator musiałby to łacze podzielić na zaledwie 5 osób, co wiadomo jakie daje koszty.
@eustachy - sprawdź jeszcze czy nie masz żadnego syfu w komputerze, bo to bardzo częsta przyczyna "mulenia" internetu. Jak nie to dzwoń do nich, zobaczymy co powiedzą
#10
Napisano 24 10 2008 - 10:31
#11
Napisano 24 10 2008 - 10:40
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych