Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Problem z UPC] Coraz wolniejszy internet


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 eunstachy

eunstachy

    Zaawansowany użytkownik

  • 512 postów

Napisano 20 10 2008 - 21:19

Witam, mam internet w UPC, 10 mb/s. Zaraz gdy założyli mi ten internet (jakoś we wrześniu) sprawdziłem prędkość łącza, i rzeczywiście, wynosiła 10 mb/s.

Jakiś czas temu gdy sprawdzałem prędkość łącza pokazało mi już tylko 5 mb/s.

A oto wynik z dzisiejszego testu Download: 316 kbps.

Ma ktoś może pojęcie dlaczego tak się dzieje?!

Dodam że podczas robienia testu żadne programy typu eMule nie były włączone.

  • 0

#2 J@kub

J@kub

    Obserwator

  • 5 postów

Napisano 20 10 2008 - 23:19

Po prostu sporo osób bierze internet od nowego roku szkolnego. Ja wziąłem w podobnym terminie bezprzewodowy play. Chodziło elegancko 70-80KB, a teraz chodzi ok 20KB i pingi ok 400. Co do UPC to nie masz gwarantowanego pasma, więc de facto jeśli to nie jest wina techniczna to nic nie możesz zrobić.

  • 0

#3 brutus3

brutus3

    Profesjonalista

  • 2 406 postów

Napisano 20 10 2008 - 23:39

Zaraz chwila 10Mb/s dzielone przez 8 to daje 1280kB/s czyli 1MB i 280kB/s no nie wiem czy to możliwe, Dialog daje do 6Mb/s max co gwarantuje prędkością transferu na max 512kB/s czyli pół megabajta na sekundę.
Przepraszam jeśli to za brzmi jak reklama ale lto ma Dialog ten potwierdzi że jest jednym z najsolidniejszych usługodawców jeśli chodzi o telefon i internet jak do tej pory.
A tak to z kontaktuj się z usługodawcą i sprawdź po czyjej stronie jest przyczyna.
  • 0

#4 eunstachy

eunstachy

    Zaawansowany użytkownik

  • 512 postów

Napisano 21 10 2008 - 13:36

Brutus, pragnę zauważyć, że mam internet w UPC a nie w dialogu ;p
  • 0

#5 rademenes14

rademenes14

    Stały użytkownik

  • 255 postów

Napisano 21 10 2008 - 14:02

chodzi o to jaka prędkość gwarantowana masz w umowie GWARANTOWANA a nie wpisana MAX przepustowość łacza.
  • 0

#6 Celdur

Celdur

    Republic of Gamers

  • 6 100 postów

Napisano 21 10 2008 - 14:18

Jeśli podpisujesz umowę na 10MBit/s za 90zł to masz cały czas 10Mbit/s, a oni sobie od tak nikomu transferu nie zwalniają, chyba, że nie płacisz.. Weź sobie zresetuj modem, czasami się "zapychają.."
  • 0

#7 eunstachy

eunstachy

    Zaawansowany użytkownik

  • 512 postów

Napisano 21 10 2008 - 15:38

Restartowany był nie raz. Może przywrócenie mu ustawień domyślnych etc by pomogło?

Chciałbym podkreślić ze na początku miałem te swoje 10 mb/s a internet w miare czasu stale zwalnia. I tez nie wydaje mi sie ze ktoś siedzi tam w UPC i na złość zwalnia mi neta wmiarę upływu czasu ;p
  • 0

#8 Celdur

Celdur

    Republic of Gamers

  • 6 100 postów

Napisano 23 10 2008 - 14:32

W takim razie zadzwoń do Obsługi Klienta , i niech Cię przełączą do działu technicznego. Tam Ci powiedzą, co i jak.
  • 0

#9 Nurek

Nurek

    Nie ma jutra bez komputra

  • 3 586 postów

Napisano 24 10 2008 - 10:23

chodzi o to jaka prędkość gwarantowana masz w umowie GWARANTOWANA a nie wpisana MAX przepustowość łacza.

W normalnych internetach do użytku domowego nie masz prędkości gwarantowanej - takie łącza z prędkością gwarantowaną są o wiele drozsze od standardowych. Wszędzie masz prędkość do iluśtam.
Cytat ze strony dialogu:

Czy DIALOG gwarantuje prędkość przesyłania danych przez Internet przy korzystaniu z usług internetowych DIALOGu?
Niestety, bardzo trudno jest gwarantowanie w Internecie jakiejkolwiek prędkości transmisji, ponieważ na uzyskiwaną przez użytkownika prędkość ma wpływ bardzo wiele czynników takich jak np.: lokalizacja serwera, "szybkość" serwera i przepustowość łączy serwera, z którym użytkownik w danej chwili korzysta (niektóre serwery podłączone są przez łącza o zbyt niskiej przepustowości), ilość użytkowników korzystających z Internetu (np. w "godzinach internetowego szczytu", gdy z sieci korzysta wielu użytkowników, niektóre łącza mogą ulegać chwilowemu "zatkaniu"), czynniki losowe np. uszkodzenia łączy lub serwerów, leżących poza siecią DIALOG. Poziom jakości usług SLA (Service Level Agreement) posiadają tylko usługi biznesowe, takie jak DialNet Biznes

i z UPC

Czy prędkości usług UPC Internet są gwarantowane?

Nie. UPC oferuje łącza umożliwiające osiąganie pewnych maksymalnych prędkości. Łącza gwarantujące określoną prędkość są łączami przeznaczonymi przede wszystkim do zastosowań profesjonalnych, a nie do użytku domowego. Dodatkowo trzeba pamiętać, że są to łącza bardzo drogie i gdyby UPC oferowało łącza z prędkością gwarantowaną, koszt korzystania z usługi byłby kilkukrotnie wyższy


Operator wykupuje łącze dajmy na to 50 mbit i dzieli je np. na 50 osób które mają niby po 10 mbit. I z reguły mają, bo nie wszyscy korzystają na raz, a ci co co korzystają nie wykorzystuja łącza na maxa. Jednak jak tych używających jest za duzo to transfer spada. Zeby te 10 mbit zapewnić operator musiałby to łacze podzielić na zaledwie 5 osób, co wiadomo jakie daje koszty.

@eustachy - sprawdź jeszcze czy nie masz żadnego syfu w komputerze, bo to bardzo częsta przyczyna "mulenia" internetu. Jak nie to dzwoń do nich, zobaczymy co powiedzą
  • 0

#10 Celdur

Celdur

    Republic of Gamers

  • 6 100 postów

Napisano 24 10 2008 - 10:31

No bez przesady z tymi łączami w UPC. Ja mam umowę na pakiet 10Mbit, płacę za to 100zł, i 24/7 mam cały czas 1,2MB/s max..Więc to co chciałem mieć to mam, bez żadnych nagłych zwolnień , etc. Tak jak napisałem wyżej, zadzwoń do działu technicznego, i wyjaśnij sprawę, jeśli Cię to tak gryzie. Na forum Ci w tym nie pomogą..
  • 0

#11 Nurek

Nurek

    Nie ma jutra bez komputra

  • 3 586 postów

Napisano 24 10 2008 - 10:40

Też mam łącze w UPC i też chodzi mi zawsze z max prędkością - złego słowa nie mogę powiedzieć. Niemniej może to wygladać różnie w różnych lokalizacjach, jak gdzies nie ma konkurencji to się starać nie muszą i na jednym łączu moga upchnąć więcej użytkoników. Chociaż w tym przypadku to raczej nie będzie to

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych