Skocz do zawartości


Zdjęcie

Praca na poprawę oceny ....


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Werax

Werax

    Nowy

  • 3 postów

Napisano 15 10 2011 - 15:41

Nauczyciel kazał mi napisać prace na temat środowisk graficznych linux ;O
Nie mam pojęcia o co mu chodzi, jestem w tym kompletnie zielona.

Kiedy zapytałam się o wytłumaczenie, ten sam nauczyciel odesłał mnie do GOOGLE :P

Jak mam to zrobić ?

Użytkownik Werax edytował ten post 15 10 2011 - 15:41

  • 0

#2 Krzychu25

Krzychu25

    Zaawansowany użytkownik

  • 1 045 postów

Napisano 15 10 2011 - 15:46

sprawdź w google, nauczyciel nie mógł się mylić.

  • 0

#3 Awesik

Awesik

    Początkujący

  • 26 postów

Napisano 15 10 2011 - 16:06

gdybym ja wiedział co wy macie w programie nauczania ale dobra jak to jest na 2 to chyba zaliczysz jak dasz mu to co ci niżej napisałem :P


Opis


Środowisko graficzne to grupa programów, które współgrają ze sobą. Stanowi alternatywę dla konsolowego trybu pracy na komputerze. W odróżnieniu od konsoli, gdzie wpisywane są komendy, tutaj użytkownik ma większe pole manewru. Zwykle aplikacje uruchamiają się w oknach, w których pracujemy z użyciem klawiatury i myszy. Polecenia są ukryte pod elementami interakcyjnymi (widgetami).


Najważniejsze środowiska graficzne.


GNOME
- ( ang. GNU Network Object Model Environment) - środowisko graficzne oparte na systemie X Window. Prace nad GNOME rozpoczęły się w sierpniu 1997 roku, w celu utworzenia alternatywy dla starszego KDE. W odróżnieniu od KDE opiera się na bibliotece GTK+. Większość aplikacji tego środowiska zostało napisanych w C, lecz możliwe jest tworzenie programów w innych językach.
// screen
Oficjalna strona: http://gnome.org/