Skocz do zawartości


Zdjęcie

Podliczanie pozycji po kolorach Excel2007


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 rafal194

rafal194

    Zaawansowany użytkownik

  • 413 postów

Napisano 07 02 2010 - 15:02

Witam.Chciałem sobie zrobić spis kosztów,a ze z obsługi Excela nie znam się wiec zwracam się do was.

Więc tak suma z tabeli B11 wychodzi automatycznie z zliczenia a chodzi mi o to gdy dodam następne pozycje Suma podlicza się automatycznie ale już pozycje
ważne i może poczekać muszę dodawać ręcznie .Chodzi o to aby jak dodam pozycje i zaznaczę ja na kolor(zielony) to żeby dodała się do sumy i sumy pozycji pod kolorem zielonym a jak dodam zwykłą aby podliczyła się w sumach bez kolorów .Troszkę pomotałem .Jest w ogóle to możliwe jak nie to jak mogę zrobić podobną funkcje.

Dołączona grafika

Użytkownik rafal194 edytował ten post 07 02 2010 - 20:45

  • 0

#2 #plus

#plus

    Uzależniony od forum

  • 1 315 postów

Napisano 07 02 2010 - 22:47

Trudne jest to co chcesz zrobić. Lepiej będzie zrobić kolumnę ze znacznikami typu WAŻNE i NIEWAŻNE, a w następnej kolumnie skorzystać z funkcji JEŻELI. Gdybyś te znaczniki miał w kolumnie C, a formułę w D, formuła wyglądałaby tak:
=JEŻELI(C3="WAŻNE";B1;0) - arkusz wtedy przepisze wartość z B1. Komórki które nie spełnią warunku zostaną zastąpione zerami.

  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: Microsoft Excel



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych