Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nieregularne i częste rozłączanie połączenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Glenfiddich

Glenfiddich

    Początkujący

  • 11 postów

Napisano 28 12 2011 - 23:46

Witam!
Od dłuższego czasu mam problem z siecią. Co pewien czas połączenie zrywa się na kilka minut. Dzieje się tak co kilka, kilkanaście minut. W czasie pracy na komputerze nie jest to szczególnie zauważalne (choć dostęp do Internetu blokuje się na ok. 3 minuty, ale jakby rzadziej), jednak w czasie gry przez Internet utrata połączenia następuje co kilka minut.

Mam Neostradę 6 Mb/s (maks. na moim łączu to 10 Mb/s). Brak modemu TP, wszystko działa na NETGEAR DGN2000. Rozłącza się zarówno poprzez RJ45 jak i WiFi. Niezależnie od systemu (WiFi łączy do laptopa z Vistą; kabel do peceta z XP/Ubuntu).

Konfiguracja routera wydaje się prawidłowa:
- Basic Settings: PPPoA, login i hasło prawidłowe, IP i DNS pobierane automatycznie od ISP, NAT włączony.
- ADSL Settings: VC-Based, VPI: 0, VCI: 35.

Objawy:
W momencie rozłączenia w zakładce Router Status w polu Modem > Modem Status pojawia się "Negotiating". Trwa chwilę zanim z powrotem będzie "Connected", jednak pod spodem jest jeszcze "DownStream Connection Speed" i "UpStream Connection Speed", które po każdym ponownym rozłączeniu i połączeniu są różne.

W okienku Connection Status w chwili rozłączenia pojawia się "LCP down", następnie "Initialize LCP", "LCP is allowed to come up" i następuje połączenie.

Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć w czym rzecz i jak to naprawić?

  • 0

#2 czekson

czekson

    Początkujący

  • 42 postów

Napisano 29 12 2011 - 00:40

Jest możliwość, że ustawione masz odświeżanie IP na routerze, poszukaj czy czasem nie masz opcji 'Release after' czy coś takiego, bo skoro "Negotiating" to oznacza, że uzyskuje ponownie IP od ISP.

  • 0

#3 Glenfiddich

Glenfiddich

    Początkujący

  • 11 postów

Napisano 29 12 2011 - 23:20

Nie ma w ogóle takiej opcji w konfiguracji tego routera.
  • 0

#4 server

server

    Zaawansowany użytkownik

  • 414 postów

Napisano 30 12 2011 - 00:56

A masz włączoną w routerze opcje rozłączania netu? Sprawdź!
  • 0

#5 Glenfiddich

Glenfiddich

    Początkujący

  • 11 postów

Napisano 30 12 2011 - 22:08

Jedyna w sumie opcja związana z łączeniem i rozłączaniem, to "połącz automatycznie po rozłączeniu". Nic o rozłączaniu przez router nie ma mowy w konfiguracji.

Pozdrawiam
  • 0

#6 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 04 01 2012 - 03:11

Możesz podać margines oraz tłumienie dla uploadu i downloadu, na twoim łączu ?
  • 0

#7 Glenfiddich

Glenfiddich

    Początkujący

  • 11 postów

Napisano 28 01 2012 - 01:27

Może się wydawać dziwne wznawianie tematu po prawie miesiącu, ale niestety trafiłem do szpitala... A problem występuje nadal.

W odpowiedzi na powyższe pytanie:
* Line attenuation: Downstream - 31.0 db; Upstream - 18.0 db
* Noise margin: Downstream - 5.2 db; Upstream - 7.0 db
Te wartości wyświetla wraz z Connection speed: Downstream - 3904 kbps; Upstream 352 kbps

Ale wystarczy, że rozłączyłem router i mam już co innego:
* Line attenuation: Downstream - 35.0 db; Upstream - 23.0 db
* Noise margin: Downstream - 4.9 db; Upstream - 7.0 db
* Connection speed: Downstream - 3936 kbps; Upstream 384 kbps

Nie wiem jak to wygląda przy pełnej prędkości (która powinna być okolicach 6 Mb/s)

Pozdrawiam
  • 0

#8 ShockY

ShockY

    Początkujący

  • 25 postów

Napisano 28 01 2012 - 11:08

Widzę, że masz ten sam problem, co jeszcze nie dawno miałem ja. Miałem taki sam router, wymieniłem go na inny i jest dużo lepiej, oczywiście nadal nie ma jakiejś rewelacji, ale bardzo mi to pomogło, mogę bez problemu pykać w CS'a, kiedyś nawet o tym nie marzyłem :D
  • 0

#9 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 28 01 2012 - 17:40

Masz fatalny sygnał, wiele nie zdziałasz. Margines na poziomie 5-6db to źle.
Mogę ci ewentualnie polecić modem aDSL TP-Link TD-8840T jest tani i możesz go podłączyć do Netgear-a.
Wystarczy wyłączyć w Netgear DHCP i kablem z portu LAN (RJ45) do portu w TP-Link-u. Wiem że to brzmi dziwnie ale modemy aDSL nie mają trybu AP, a połączenie LAN do LAN powoduje że porty LAN i WiFi działa w trybie AP.

Polecam ci TP-8840T ponieważ tam gdzie sygnał np. na modemie speedstream oraz Sagem był słaby ten modem chodził i margines podniósł się o 5-10db

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych