Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki RAM dobrać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 paffel90

paffel90

    Początkujący

  • 21 postów

Napisano 03 02 2014 - 22:43

Witam. W najbliższym czasie planuję dokupić sobie pamięci. Nie znam się na tym kompletnie i proszę o pomoc osoby kompetentne;)

Na dzień dzisiejszy posiadam 4GB (2x2GB) DDR3 1333 MHz http://bankfotek.pl/view/1663545
Mój PC służy głównie do grania i ilość pamięci zaczyna wyraźnie odstawać od wymagań najnowszych gier.

Phenom II 955 x4 (3,2GHz)
Radeon R9 290 2GB (odstaje lekko na + od reszty, ale awaria poprzedniej zmusiła mnie do wymiany w okresie Świąt B.N.)
Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3P (BIOS zaktualizowany do najnowszego F12, po zakupie był na nim tylko F3)
Zasilacz Chieftec 550W

Chciałbym zwiększyć ilość RAMu do 12GB tak aby maksymalnie przedłużyć żywotność kompa. Im później będę musiał składać nowego tym lepiej, wiadomo o co kaman;p
Strzelam, że powiecie - starczy do 10GB, ale chyba różnica jest w cenie nie taka duża pomiędzy nimi i dlatego chciałbym dokupić 8GB.

Mam wolne 2 sloty na płycie głównej.
Nie podkręcałem niczego i nie zamierzam, dlatego nowe pamięci nie musza mieć koniecznie jakichś cudacznych radiatorów jak te stare, chyba że się mylę;pp
Najwygodniej dla mnie byłoby gdyby propozycje pochodziły od razu ze sklepu morele.net.

 



  • 0

#2 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 03 02 2014 - 23:48

Na taki PC bez sensu wkładać więcej niż 6GB, to nie jest rakieta która jest w stanie spożytkować więcej niż 5GB ram, z resztą sam pisałeś że PC służy do grania a nie renderowania czy obróbki. Żadna gra nie pochłania więcej niż 4GB pamięci, jak chcesz to dokup kolejne 2x2GB 1333Mhz CL7 dla zachowania kompatybilności i trybu Dual Channel. Ale już moge powiedzięć że żadnego skoku czy różnicy nie odczujesz.