Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka dystrybucja linuxa do moich wymagań?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stig

Stig

    Początkujący

  • 37 postów

Napisano 07 01 2009 - 14:17

Posiadam laptopa acer aspire 5715z
Jego podzespoły:
Dual core T2410
intel x3100
2gb ramu
Atheros AR5007EG- wifi
Broadcom NetLink fast Ethernet- lan

Nie chcę instalować na nim Visty, ponieważ ten laptop się do niej nie nadaje. Xp za to jest niestabilny i mimo, że jest świeżo zainstalowany to wiesza się od czasu do czasu. Więc pomyslałem, że idealnym systemem dla mojego laptopa byłby linux. Rzecz w tym, że gram od czasu do czasu w gry:
f1 challenge, worms armageddon, worms 3d, max payne2, hearts of iron 2, colin mcrae2005, europa uniwersalis 2. Mimo, że jestem zielony z linuxa to wiem, że jest coś takiego jak wine. Nie chcę mieć tez żadnych problemów ze sterownikami (głownie wifi i lan).

Proszę więc o podanie dystrybucji linuxa na której uruchomię te gierki i internet będzie działał bez żadnego problemu.
Z góry dzięki.

  • 0

#2 sw29l

sw29l

    Charlie Don't Surf !

  • 1 958 postów

Napisano 07 01 2009 - 18:12

Polecam : Ubuntu 8.10 - osobiscie go instalowalem na laptopie Acer Aspire Celeron M1.4 i stwierdzam,ze jego kompatybilnosc przerosla moje oczekiwania- zero problemow ze sterownikami itp. OS posiada wlasciwie wszystko co jest potrzebne do uzytkowania - pakiety biurowych , komunikatory, itp itd. Instalowanie gier i innych programow nie robi problemu- praktyczie jak pod windowsem.

  • 0

#3 Stig

Stig

    Początkujący

  • 37 postów

Napisano 07 01 2009 - 18:57

No to chyba przetestuję ubuntu w najnowszej wersji. O ile sie nie mylę tam jest live cd więc bez instalacji zobaczę co i jak. Dzięki z pomoc
  • 0

#4 kurio

kurio

    Pan

  • 282 postów

Napisano 08 01 2009 - 02:30

A ja proponuje Gentoo, jak raz przy nim usiadziesz to nigdy nie zrezygnujesz. Bardzo bezpieczny system.
  • 0

#5 Chinka

Chinka

    Seal of Approval

  • 426 postów