Skocz do zawartości


Zdjęcie

HDD a wydajność w grach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mr. Sanders

Mr. Sanders

    Początkujący

  • 85 postów

Napisano 29 04 2012 - 22:24

Chciałem się dowiedzieć czy wersja SATA ma wpływ na wydajność w grach. Tzn. czy np. gry na dysku SATA III działają szybciej niż na dysku SATA II?
I podobnie z prędkością obrotów - czy gry na dsyku 5400RPM będą działać wolniej niż na 7200RPM?
Poza tym - co oznacza np. 7200.10 lub 7200.12? Czy te wartości też mają jakiś wpływ na wydajność w grach?

  • 0

#2 Sicknature

Sicknature

    A$AP Rocky - Peso

  • 1 648 postów

Napisano 29 04 2012 - 22:46

Nie. gra działa szybciej lub wolniej na :
-szybszym lub wolniejszym procesorze
-karcie graficznej
-ilość RAM w PC ma też znaczenie

prędkość dysku jak i jego prędkość odczytu zapisu ma znaczenie przy uruchamianiu gry co najwyżej ale nie w jej działaniu.

System operacyjny czy inne aplikacje już tak ale w grach to nie ma znaczenia. Czy to SSD czy to HDD klatek na sekunde będzie tyle samo ;)

  • 0

#3 -AssassiN-

-AssassiN-

    Profesjonalista

  • 1 322 postów

Napisano 29 04 2012 - 22:54

7200.12 i 7200.10 to modele dysków wyprodukowanych przez Seagate nazwanych "Barracuda" SATA II oraz SATA III obecnie jeszcze nie wypływa na ogólną jakoś dysku, gdyż III nie jest w pełni wykorzystywane przez żaden dysk. Prędkość już ma znaczenie bo 7200RPM jest wydajniejsze niż 5400RPM. Dysk ma mało wpółnego z grami, ale coś tam ma ;)
  • 0

#4 Mr. Sanders

Mr. Sanders

    Początkujący

  • 85 postów

Napisano 29 04 2012 - 23:37

7200.12 i 7200.10 to modele dysków wyprodukowanych przez Seagate nazwanych "Barracuda". (...)


A czym te modele różnią się od siebie?
  • 0

#5 EmCe Jay

EmCe Jay

    Old school

  • 363 postów

Napisano 30 04 2012 - 07:56

Wersją firmware (czyli programu który nim zarządza) można to poznać po *.XX, seria .10 jest niebezpieczna gdyż posiada poważny błąd programowy który nadaje zbyt duży nacisk igle odczytującej dane co jest równe temu że powierzchnia talerza zostaje porysowana, seria .12 jest już pozbawiona tego błędu.
  • 0

#6 MarcoMarc

MarcoMarc

    Początkujący

  • 109 postów

Napisano 30 04 2012 - 11:10

Gry nie, ewentualnie poziomy będą Ci się wolniej wczytywać, przynajmniej za pierwszym razem zanim tekstury załadują się do RAM'u ;)

Użytkownik MarcoMarc edytował ten post 30 04 2012 - 11:10

  • 0

#7 Mr. Sanders

Mr. Sanders

    Początkujący

  • 85 postów

Napisano 30 04 2012 - 15:59

Gry nie, ewentualnie poziomy będą Ci się wolniej wczytywać, przynajmniej za pierwszym razem zanim tekstury załadują się do RAM'u ;)

A czy jest bardzo zauważalna różnica między SATAII a SATAIII w tej materii?
  • 0

#8 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 12 05 2012 - 19:33

Liczby trafiają do wyobraźni, więc SATA II daje transfer 300 MB na sekundę, a SATA III już 600 MB. Przeciętny transfer na jaki stać hdd to ok 70 MB w początkowych sektorach(potem ta prędkość spada), a ssd może być i nawet 150 MB praktycznie na całej powierzchni dysku. Podsumowując to tylko technologia, która daje szansę szybszym komponentom pracować komfortowo na starszych platformach. A to czy producentom dysków opłaca się wrzucać miliony dolarów w szukanie lepszych technologii to już inna sprawa..
  • 0

#9 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 19 05 2012 - 23:46

Naprawdę dobre dyski mają około 80MB/s zapisu i 100MB/s odczytu, SATA1 1.5Gbit ma przesył: 180MBajtów/s SATA2 3Gbit ma 380MBajtów/s odpowiedz nasuwa się chyba jasna. Oczywiście cache jest szybszy niż sam dysk ale jest zbyt mały żeby miał realny wpływ na ogólną wydajność.

Ja drastyczną różnicę wydajności widzę HDD vs SSD ale jeżeli chodzi o gry to tylko na czas ładowania poziomu czy coś, większej ilości FPS to nie da :)

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych