Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gigabyte GF9800GT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 deadmau5

deadmau5

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 16 03 2010 - 17:34

Witam grafika którą wymieniłem w temacie posiada chłodzenie zalmana
zgłosiłem reklamacje tej karty.
powodem były artefakty w 2D
niby naprawiono tą kartę ale gdy ją podłączyłem po pewnym czasie ponownie pojawiły się artefakty a do tego chłodzenie pracowało cały czas na max obrotach.
zgłosiłem reklamacje ponownie i dodałem fakt ze chłodzenie pracuje głośniej niż wcześniej.
po odzyskaniu po raz kolejny karty artefakty już nie wyskakują ale chłodzenie nadal pracuje bardzo głośno co przed zgłoszeniem po raz pierwszy reklamacji nie miało miejsca.
Wyglądało to tak(przed zgłoszeniem reklamacji, gdy były już zainstalowane sterowniki do karty) gdy pojawiało się logo windows i ładowały się wszystkie sterowniki wentylator karty zwalniał i pracował cicho, praktycznie niesłyszalnie, teraz wentylator nie zwalnia i pracuje to bardzo głośno co jest uciążliwe.
Przypuszczam ze serwisanci od siedmiu boleści zaktualizowali bios karty bądź w prowadzili w nim zmiany odnosnie fan'a.
Poszedłem do serwisu po raz kolejny i już na miejscu w sklepie spr tą kartę i powiedziano mi ze karta jest w pełni sprawna a gdy spytałem dlaczego wcześniej chłodzenie mogło pracować ciszej to nie odpowiedziano mi na to pytanie...
Czy mogę żądać wymiany karty na nową lub zwrot pieniędzy w tym przypadku ?
Jak by nie było to karta którą teraz mi oddano nie jest w takiej samej sprawności w jakiej jest nowy odpowiednik...
Jeśli serwis/sklep w którym kupiłem tą kartę nie zgodzi się na wymianę lub zwrot pieniędzy to czy mogę spróbować szans u rzecznika konsumentów ? może jednak coś da się z tym zrobić.
To chłodzenie chodzi jednak dosyć głośno i jest to denerwujące przy dłuższej pracy...

  • 0

#2 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 16 03 2010 - 17:48

wątpię czy zwrócą Ci kase lub wymienią na nową , niestety jaki jest już nasz kraj , możesz ich postraszyc i powiedzic ze chcesz nową albo niech naprawią wentyl. A sam nie mozesz wyregulowac wentyla np programem GPU-Z ??

  • 0

#3 Gość_Mofis_*

Gość_Mofis_*

Napisano 16 03 2010 - 17:50

Zwiększyli obroty żeby karta nie osiągała wysokich temperatur co prowadzi do artefaktów i cięcia się, ew. spalenia/uszkodzenia rzecz jasna.
Możesz kupić lepsze chłodzenie.

Jak by nie było to karta którą teraz mi oddano nie jest w takiej samej sprawności w jakiej jest nowy odpowiednik...

Być może przygrzała się, uszkodziła.. co sprowadziło do spadku wydajności, z czasem możliwe że zobaczysz inne efekty uboczne.
Nie wiesz jakie temperatury miała ta karta w czasie artefaktów?
Co do wymiany, jeśli masz na nią jeszcze gwarancję - możesz negocjować o nową.

Użytkownik Mofis edytował ten post 16 03 2010 - 17:54

  • 0

#4 deadmau5

deadmau5

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 16 03 2010 - 18:01

próbowałem w riva tuner
w zakładce fan opcja auto jest "szara" czyli niedostępna -.- a gdy ręcznie na suwaku ustawiłem minimalne 25% fan nawet nie zareagował...
nie zareagował dlatego że chłodzenie to ma tylko 2pinowy wtyk na karcie a nie 3pinowy
z tego co wiem to regulacja obrotów jest możliwa tylko gdy jest złącze 3 pinowe

Co sądzicie o tym rzeczniku praw konsumenta ??
czy on mógł by mi doradzić co zrobić w tej sytuacji ??

edit
do Mofis'a

te artefakty w 2d gdy sie pojawiały to kompletnie zawieszały kompa, nie reagował na żadną reakcję wiec nie mam pojęcia jakie były temp. - only reset pomagał
karta jest cały czas na gwarancji, kupiłem ją jakieś pół roku temu...

Użytkownik deadmau5 edytował ten post 16 03 2010 - 18:04

  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: GeForce 9800 GT 9800GT



Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych