Napisano 16 04 2008 - 10:33
Już Ci odpowiadam.
1.
To "text" we frazie "a_txt.text" to właściwość instancji obiektu TextArea.
Mówiąc językiem ludzkim (bo zakładam, że nie znasz do końca obiektowego programowania) masz coś takiego jak pole tekstowe, ono ma kilka właściwości jak na przykład ramka (border), szerokość (_width), wysokość (_height) itd. Jak chcesz zmienić jakąś właściwość pola tekstowego to piszesz w taki sposób jak Ci pokazałem, np:
a_txt._width = 500;
ustawi Ci szerokość pola tekstowego "a_txt" na 500 px. Identycznie jest z właściwośćią text. Przechowuje ona zawartość pola tekstowego. Jak więc coś przypiszesz do tej właściwości (a_txt.text = "literki") to zostanie to w tym polu wyświetlone. W taki sam sposób możesz pobierać właściwości z pola tekstowego (np: zmienna = a_txt.text).
2.
Math to klasa do obliczeń matematycznych. Wywołując Math.sqrt wywołujesz metodę sqrt (pierwiastek kwadratowy).
3.
Nazwy możesz zmieniać jak chcesz. Tylko musisz pamiętać, że jak zmienisz nazwę komponentu na scenie to musisz zmienić ją w kodzie. Przyrostek "_txt" to nie jest rzecz konieczna, jednak polecana. W ten sposób patrząc na kod wiesz z czym masz do czynienia (np. dla movie clipów daje się przyrostek "_mc").
Jeśli chcesz więcej poczytać np. o klasie Math to skorzystaj z pomocy flasha (najedź na słowo Math w kodzie i wciśnij F1). Niestety wszystko jest po angielsku, po polsku raczej ciężko o takie rzeczy, chyba, że jakiś podręcznik.