Skocz do zawartości


Zdjęcie

Blue screen po wymianie dysku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 mona71

mona71

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 19 03 2012 - 20:17

Witam serdecznie!

jakoś 2 tygodnie temu kupiłam lapka - używanego (Toshiba satellite a200). nie jest jakiś mega wydajny, ale na moje potrzeby starczy i bardzo się z niego cieszyłam. do czasu - pojawiał mi się co chwile blue screen. koleś, od którego kupiłam laptopa powiedział, że dysk jest do wymiany i zafundował mi inny dysk. wczoraj paczka mi przyszła, kolega wgra siódemkę i o - przy instalacji wyskoczył niebieski ekran. i co ja mam teraz zrobić, gdzie leży wina, można to jakoś usunąć? nawet w serwisie.. i jeśli tak, to ile by to kosztowało? Bardzo proszę o pomoc, bo laptopa oddawać gościowi nie chcę, a kompletnie nie znam się na tego typu sprawach - tym bardziej, jesli chodzi o laptopy..


tu jest link do zdjęcia:
http://desmond.imageshack.us/Himg9/scaled.php?server=9&filename=22509429.jpg&res=medium

  • 0

#2 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 19 03 2012 - 23:14

Błąd: Hardware mal function nmi parity check memory parity error the system has halted (NMI: Kontrola parzystości / Błąd parzystości pamięci) wskazuje na uszkodzoną kość RAM komputera lub karty graficznej. Hardware Malfunction Results in System Error Message - opis problemu.
Na twoim miejscu postarałbym się o płytę diagnostyczną Ultimate Boot CD i uruchomienie komputera z takiej płyty, a następnie wykonanie testu pamięci RAM. Kosz własnoręcznej wymiany uszkodzonej pamięci RAM jest nieproporcjonalnie niższy od takiej wymiany w serwisie(no chyba, że ma się znajomego tam :E . Używane pamięci kosztują od ~40zł za 1 GB

  • 1

#3 mona71

mona71

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 20 03 2012 - 22:19

o, dziękuję bardzo! znaczy ja mam grafikę zintegrowaną, więc to chyba odpada.. bynajmniej tak mi się wydaje. a jeśli chodzi o te kości ram, to robiliśmy diagnostykę z kolegą i wyszło, że są kości sprawne. nie wiem, może rzeczywiście udam się do serwisu..

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych