Skocz do zawartości


Zdjęcie

serwis rząda karty gwarancyjnej której nie mam


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 dzida89

dzida89

    Nowy

  • 3 postów

Napisano 24 01 2012 - 00:43

Witam!
W marcu tamtego roku kupiłam w Vobisie netbooka Lenovo na firmę (faktura), w tym miesiąc, coś mi się stało z ekranem, prawdopodobnie matryca. Dzwoniłam dzisiaj do salonu i powiedzieli mi, że muszę skontaktować się z działem reklamacji na stronie Lenovo. Tak właśnie zrobiłam, opowiedzieli mi, że muszę nadać przesyłkę kurierską do nich z załączonym dowodem zakupy i kartą gwarancyjną. Niestety w marcu tamtego roku takiej karty od sprzedawcy nie dostałam. Co powinnam w takim wypadku zrobić?

  • 0

#2 Qauke

Qauke

    Expert

  • 5 156 postów

Napisano 24 01 2012 - 00:47

Czasami kartę gwarancyjną zastępuje sam paragon zakupu. W moim przypadku tak było jak wysyłałem laptopa na serwis.

  • 0

#3 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 24 01 2012 - 00:52

Do roku masz gwarancję na dowód zakupu - paragon, a potem pozostaje specjalny dokument zwany kartą gwarancyjną. Potwierdź swoje żądanie znajomością prawa, a dokładnie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm
Jeśli matrycę masz uszkodzoną fizycznie to raczej powiedzą, że z winy użytkownika, napisz coś więcej o swoim problemie.
  • 0

#4 dzida89

dzida89

    Nowy

  • 3 postów

Napisano 24 01 2012 - 01:01

w prawym dolnym rogu mam dużo małych czarnych pikseli. Pytałam informatka stwierdził, że to jest odklejenie matrycy i nie jest to wina użytkownika, bo jest to w miejscu, w którym trudno coś uszkodzić, ale wiem jak firmy potrafią przeistaczać pewne sprawy, żeby tylko nie uznać gwarancji.
Rozumiem, że moja faktura wystarczy do gwarancji?

zdjęcie trochę niewyraźne.

Załączone miniatury

  • zdjęcie.jpg

  • 0

#5 Qauke

Qauke

    Expert

  • 5 156 postów

Napisano 24 01 2012 - 01:06

Również podepne się pod temat . Mam swojego laptopa juz jakieś 1.5roku jeśli chciałbym go teraz wysłać na serwis (jakby coś się działo) nie posiadam karty gwarancyjnej tylko dowód zakupu . To jak mam załatwić kartę gwarancyjną? jak laptop był kupiony z sieci T-mobile za 1zł :D

Użytkownik Quke edytował ten post 24 01 2012 - 01:07

  • 0

#6 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 24 01 2012 - 01:10

Tak raczej z tego tytułu nie będą Ci robić problemów. Faktura powinna wystarczyć, jest to uregulowane prawnie :D
  • 0

#7 dzida89

dzida89

    Nowy

  • 3 postów

Napisano 24 01 2012 - 01:13

przesyłka jest kurierska door to door, powinnam im napisać jakieś zaświadczenie o braku gwarancji?
Wolałabym uniknąć wysłania przesyłki, potem oni odpiszą, że brak karty gwarancyjnej, ja znowu wysyłam i tak w kółko.
  • 0

#8 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 24 01 2012 - 02:08

Pomyłka, paragon lub faktura daje nam prawo do reklamacji towaru w ciągu dwóch lat, jednak usterka dostrzeżona musi zostać zgłoszona w ciągu miesiąca od jej wystąpienia. Jeśli więc powiesz, że komputer ci się psuje od 3 miesiący to sprzedawca może odmówić ci prawa do gwarancji.
  • 0

#9 Sicknature

Sicknature

    A$AP Rocky - Peso

  • 1 648 postów

Napisano 24 01 2012 - 12:35

Według ustawy konsumenckiej gwarancja jest realizowana na sprzęt elektroniczny na okres 24 miesięcy na podstawie paragonu bądź faktury Vat. Serwis nie ma prawa żądać wypełnionej karty bo obecnie żaden sklep tego nie robi ;)

Zawsze możesz zadzwonić do swojego regionalnego rzecznika praw konsumenckich (dane znajdziesz w sieci) i o tym porozmawiać a on zajmie się tym. Lub po prostu powiedz w serwisie że łamią prawo i jeżeli nie przestaną zgłosisz to rzecznikowi a on już się nimi zajmie :D (za to mu RP płaci)
  • 0

#10 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 28 01 2012 - 18:08

Ja laptopów troszkę w życiu sprzedałem ale nigdy nie słyszałem o problemach z kartą, ona zawsze gdzieś jest w pudełku ale nigdy nie wypełniona. Serwis zawsze przyjmował na podstawie dowodu zakupu, tu f-vat albo paragon.
  • 0

#11 Qauke

Qauke

    Expert

  • 5 156 postów

Napisano 28 01 2012 - 18:20

I tu się mylisz Ymo , bo jak kupiłem swojego lapka to w pudle nie było w ogóle karty. A jak poszedłem do T-mobile po kartę gwarancyjną to mi powiedziała ze czegoś takiego już nie ma , a moja karta gwarancyjna to dowód zakupu.

  • 0

#12 Abback

Abback

    Ojciec Dyrektor

  • 514 postów

Napisano 29 01 2012 - 23:30

Jeny ja jeszcze nigdy jak coś reklamowałem nie była mi potrzebna karta gwarancyjna - wystarczył paragon :D Serwis to serwis zawsze znajdą jakąś wymówkę by sprzętu nie przyjąć ;/

  • 0

#13 Sicknature

Sicknature

    A$AP Rocky - Peso

  • 1 648 postów

Napisano 29 01 2012 - 23:34

Od tego jest rzecznik praw konsumenta aby taki serwis nie robił sobie jaj tylko naprawiał bubel za jaki odpowiada prawnie.
  • 0

#14 Abback

Abback

    Ojciec Dyrektor

  • 514 postów

Napisano 29 01 2012 - 23:54

Żeby u Rzecznika coś załatwić, a raczej żeby On coś załatwił to trza tyle czekać co na zabieg z NFZ-tu :D
  • 0

#15 Sicknature

Sicknature

    A$AP Rocky - Peso

  • 1 648 postów

Napisano 29 01 2012 - 23:59

Nie powiedziałbym. Trzeba tylko umieć zgłosić sytuację. Ja miałem kiedys problem i sprawa została załatwiona w 7 dni od zgłoszenia.

Użytkownik qauke edytował ten post 20 05 2012 - 14:11

  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: gwarancja komputera utrata gwarancji



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych