Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z pamięcią


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 DiQ

DiQ

    Obserwator

  • 6 postów

Napisano 13 04 2007 - 10:39

Witajcie,
nie znam się na komputerach za dobrze, więc zawarcam się do was o pomoc. Mam dwie kości DDR 512 i mam je ustawione na 333, bo na 400 komputer resetuje się samoczynnie, raz popracuje godzine, pół albo i nawet tylko pare minut. Mam płyte główną Abit NF7 (dokładnego modelu nie znam i nie wiem jak sprawdzić). Poradźcie co mam zrobić, aby normalnie komputer pracował przy ustawiniu ramu na 400 (ta płyta podobno takie obsługuje). Proszę o wyrozumiałość i poprowadzenie mnie dokładnie krok po kroku. :blink:
Pozdrawiam.

  • 0

#2 Hugster

Hugster

    Tweaks.pl Team

  • 426 postów

Napisano 13 04 2007 - 12:43

Witam.

Na początek potrzebna by była pełna nazwa płyty. Możesz ją odczytać albo otwierając obudowę komputera - białe napisy, najczęściej pomiędzy slotami AGP a PCI. Możesz również użyć aplikacji Everest, które podaje informacje o podzespołach komputera. Kolejna rzecz, to test pamięci. Wyjmij jedną, odpal program memTest, ustaw 'pojemność' i przetestuj. Potem zrób to z dugą kością, obserwując czy aplikacja nie wykrywa błędów. Spróbuj także przestawić prędkość szyny na 'auto' i zaobserwuj czy problem również się pojawia.

Dodam jedynie, że problem z samoczynnym restartem nie musi być uzależniony od pamięcią ram. Spróbuj również zaktulizować sterowniki grafiki i sprawdź aplikacjami typu ad-aware/ spybot czy w systemie nie masz 'śmieci'.

---
Pozdrawiam
Hugster

  • 0

#3 DiQ

DiQ

    Obserwator

  • 6 postów

Napisano 13 04 2007 - 22:29

ID płyty głównej 12/24/2020-nVidia-nForce-6A61BA1BC-22
Nazwa płyty głównej Abit NF7(-S) v2.0 (bez SATA)

Spróbuj również zaktulizować sterowniki grafiki i sprawdź aplikacjami typu ad-aware/ spybot czy w systemie nie masz 'śmieci'.