Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z grafiką, etc.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 noizi

noizi

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 16 01 2013 - 13:18

.Siema.

Piszę, ponieważ mam pewien problem. Na wstępie określe, że sprzęt pracuje na najnowszym DirectXie, NetFrameworku 4.5 i sterownikach AMD 12.10. Posiadam kartę HD 7870, MOBO AS Rocka P67Pro3, CPU I5 2500k, PSU XFX Core 550W i RAM Good Ram 2x4gb 1333mhz CL9, HDD Seagate Barracuda 3.5'', 500GB, SATA III, 7200RPM, 16MB, NCQ (ST500DM002). Problem o jakim chciałem napisać dotyczy niemal każdej dotychczas testowanej przeze mnie gry.

Przede wszystkim kwestia cieniowania. Cienie teoretycznie wyświetla w miare ok ale są momenty, gdzie się one psują (zwłaszcza kiedy nakładają się dwa źródła światła. Ten przypadek dotyczył Metra 2033 Demo. Jadąc drezyną i włączając latarkę (białe światło), a na drezynie wysiała lampa naftowa (żółte światło) po pewnym obróceniu się widziałem na ręce bohatera, że są na niej cień z poświatą białą i żółtą (powiedzmy pół z żółtą i pół z białą). To w sumie można przeboleć, bo to pojedyńczy problem.

W Battlefieldzie 3 nie przyglądałem się cieniom (zwłaszcza tym na ciele) ale były pewne momenty, które muszę nadmienić. Po pierwsze doczytywanie pojedyńczych elementów otoczenia (zwłaszcza tych z daleka). Nie przeszkadza to w rozgrywce, bo rzadko to występuje ale można to zauważyć. Po drugie, coś co opiszę bo nie wiem jak to nazwać. Na lunecie karabinu snajperskiego, w dwóch miejscach gdzie świeciło się sztyczne światło, jak również w pewnym miejscu gdzie było ciemno pojawiły się dziwne przekłamania. W przypadku broni odbicie światła nie przenikało płynnie po przyłożeniu lunety do oka lecz się rozwarstwiało jakby to był jakiś 4-ro albo 8-bitowy system kolorów. Światła w nocy miały powiedzmy po środku uch badania taką linię i jak się przez to przebiegało wydawało się, że wyskoczył jakiś artefakt ale po powolnym podejściu do tej smugi światła widać było te dziwne zakłamanie. Ten trzeci przypadek to pewne miejsce gdzie gdy wszedłem był odcień kolorów był neutralny zaś jak zrobiłem krok do przodu zrobił się zimny (bardziej niebieskie wszystko), krok do tyłu neutralne, do przodu zimne.

Ok dwie gry przypadek. Tak więc bierzemy Medal of Honor Warfighter. Przeszedłem 10 minut misji w Jemenie (bo w tym momencie kumpel, który pożyczył mi konto Origin skończył grać). Niby wszystko w miarę ok (bo nie będę przecież wszędzie patrzył jak się gra) ale po podejściu do pewnych drzwi mam taki obrazek: . Cienie na twarzach jak również te rzycane przez żołnierzy fiksują. Tak jest w wielu momentach tej misji. Co gorsza na samym początku pojawił się taki obrazek: (0:10-0:15) i (0:20-0:25). Migający żołnierze na helikopterach to nie jest raczej normalne tym bardziej, że sprawdzając na youtube nie widziałem podobynch dolegliwości a propos tej misji u innych, a chyba wszyscy ściągają tą grę z tego samego źródła jakim jest Origin. Dodatkowo w jednym miejscu żołnierz idący przede mną po prostu zniknął

Dobra przesiadka na coś mniej wymagającego. Tomb Raider Underworld. Stoję na łódce a na odkrytych częściach ciała migoczą mi cienie (jak w pierwszym filmiku z MoH:W). Ok latam po jaskiniach a tam niekiedy mam coś podobnego jak w Battlefieldzie tylko na pojedyńczych teksturach. Robiąc krok do przodu skałka jest ciemna, a robiąc krok do przodu jasna.

Dobra. więc odpalam Ghost Recon Online. Są artefakty na mapie Czertychowo (na innych tylko mniejsze przekłamania). Ok przeniosłem grę na pendrivie do kumpla i u niego też są. U mnie troszeczkę więcej. Poza tym jest problem w niektórych pojedyńczych miejscach z cieniami i z dogrywaniem niektórych tekstur otoczenia (u mojego znajomego na jego GTXie 570ce takich problemów nie zauważyłem). Dodatkowo w daleko oddalonych oknach i drzwiach są takie poszarpane jakby z cieni stworzone linie, które się ruszają jak ja się poruszę celownikiem. Dodatkowo jak wchodzę do pomieszczeń z dworu o też zmienia się ciepło barw tego pomieszczenia tj, jak jestem na podwórku widzę jakby niebieski odcień pomieszczenia, do którego chcę wejść jak wejdę odcień płynnie (nie jak w battlefieldzie radykalnie) ale szybko zmienia się na zielonkawy jak znowu wyjdę zostaje zielonkawy i jak znowu wejdę nadal jest zielonkawy (oczywiście nie mylcie, że pomieszczenie jest w takim kolorze. Chodzi o odcień pomieszczenia). Nie zawsze się to zdarza ale niekiedy tak jest.

Tak więc na sześć tytułów tylko Fifa 12 nie miała jakiś problemów z grafiką. Grałem jednak tylko 1 mecz. Mam jeszcze wiedźmina 2 ale później go zainstaluje.

Dodam jeszcze, że słuchawki podpięte z przodu pod panel przedni po włączeniu gry zaczynają bzyczeć. Jak dźwięk w grze jest ustawiony na maxa to tego nie słychać ale jak go zacznę wyciszać to powoli zaczynam słyszeć to bzyczenie. Dodam jeszcze, że po wejściu do UEFI MOBO w celu obejrzenia dostępnych funkcji natknąłem się na coś takiego: .

Wszystkie testowane tytuły są oryginalne więc problem z crackami etc. można włożyć między ksiązki.





Sam nie wiem co tutaj nie pracuje jak należy. Jakieś sugestie?

  • 0

#2 Celdur

Celdur

    Republic of Gamers

  • 6 100 postów

Napisano 20 01 2013 - 02:15

Te ustawienie w BIOS CIę nie interesują o wiele nie kręcisz procesora. Nie mają one tez wpływu na jakość grafiki.
W grach możliwe że występują bugi gdyż różnie reagują przy różnych akceleratorach graficznych.
Co do MOHa tam chyba była opcja cieniowania HDAO / SDAO o ile dobrze pamiętam? HD = nvidia, SD = amd
Sprawdz też nowe sterowniki AMD Catalyst™ Display Driver for Windows Vista/Windows 7 64-bit
W Control Panel nie grzebałeś w celu poprawiania jakości obrazu?

Użytkownik Celdur edytował ten post 20 01 2013 - 02:17

  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: Radeon HD7870 HD7870 Radeon HD 7870 Medal of Honor Warfighter Medal of Honor



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych