Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wyłączanie się internetu - problem z kartą sieciową?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 RachelSolando

RachelSolando

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 10 05 2015 - 14:53

Mam Windows 8. W laptopie zawsze łączę się z wi-fi. Dzisiaj nagle przestało mi działać. Nie mam pojęcia czym jest to spowodowane, ponieważ zupełnie się na tym nie znam. 

Na początku nie chciało się łączyć w ogóle, zdiagnozowano najpierw, że karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP. Tutaj warto wspomnieć, że mam zewnętrzną kartę sieciową TP-LINK TL-WN722N, ponieważ ta wbudowana w komputer jest beznadziejnie słaba (mam laptop Toshiba Satellite dotykowy, podobno może mieć to związek z układem wejść USB, ale nie do końca to rozumiem). 

Po wykonaniu szeregu komend ipconfig/ all, /release, /flushdns (chociaż nie wiem czy dobrze zrobiłam wykonując je) połączono z siecią, ale internetu nadal nie ma. Zastosowałam więc ręczne wpisanie IP (dotarłam do IPv4 i wszystko wpisałam ręcznie, jak ktoś radził gdzieś na forum). Do tego wykonałam reinstalację i naprawę sterowników TP - LINK. Po tych czynnościach nastąpiło połączenie, ale internet ciągle się rozłącza. Raz jest, a zaraz go nie ma. Cały czas widnieje "dostęp do internetu" i od czasu do czasu zmienia się na "ograniczone", z żółtym trójkątem.

Korzystam z routera właścicieli mieszkania, więc nie mam możliwości majstrowania przy nim. Wi-fi w telefonie działa mi bez zarzutu.

Załączam kilka scanów:

 

1. Scan z ipconfig / all

Scan_1a.png scan_1b.png

2.Jakby wbudowana karta sieciowa nie działała. Próbowałam już wszystkiego i nie mam pojęcia jak ją włączyć.

Scan_2.png

3. Diagnoza problemów

Scan_3.png

4.To nastąpiło po tym jak przełożyłam TP -LINK do innego gniazda USB.

Scan_4.png

 

Najprawdopodobniej to problem z kartą sieciową. Odkąd mam TP-LINK wszystko było ok, jedynym mankamentem wbudowanej karty był słaby zasięg, nie łączyła z dalszej odległości. Macie może jakiś pomysł? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

 



  • 0

#2 bipiw

bipiw

    Zaawansowany użytkownik

  • 1 180 postów

Napisano 10 05 2015 - 17:45

Jak chcesz używać karty tp-linka to po pierwsze wyłącz tą wbudowaną(prawy klawisz->wyłącz).



  • 0

#3 RachelSolando

RachelSolando

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 11 05 2015 - 04:58

Dziękuję, zrobione. Teraz internet mi działa, ale co jakiś czas się rozłącza ("ograniczone"), muszę uciekać się do rozwiązywania problemów, wtedy resetuje mi kartę sieciową i wyświetla komunikat, że problem "karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP" został naprawiony. Jest możliwe wyeliminowani tego problemu na stałe?

 
  • 0

#4 bipiw

bipiw

    Zaawansowany użytkownik

  • 1 180 postów

Napisano 11 05 2015 - 09:12

Sprawdź czy masz wprowadzone ręczne ustawienia aktualnie używanego połączenia. Jak nie to skonfiguruj.


  • 0

#5 RachelSolando

RachelSolando

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 12 05 2015 - 22:19

Masz na myśli ręczne wpisanie ip, bramy domyślnej, serwera DNS etc w konfiguracji IPv4? 


  • 0

#6 bipiw

bipiw

    Zaawansowany użytkownik

  • 1 180 postów

Napisano 13 05 2015 - 09:05

Tak.


  • 0

#7 RachelSolando

RachelSolando

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 19 05 2015 - 21:54

Ustawiłam to. Ostatnio internet ładnie działał, ale wczoraj mi się znowu rozłączył. Ta sama śpiewka - kolejno "brama domyśla jest niedostępna" i "karta sieciowa nie ma prawidłowej konfiguracji IP" (czy coś takiego). Wpisałam tę konfigurację ręcznie, ale nie łączyło się. Ustawiłam na automatyczne - też nie. W końcu, na automatycznym, po kilku komendach ipconfig /renew i /release się połączyło. Ale jak wracam z trybu uśpionego, mam żółty trójkącik. Nie mam już pomysłu w czym tkwi problem.



  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych