-niewiem dlaczego...



modele które juz miałem to :
A35
A40
A50
C30
C35i
C40
C45
C55
C60
C65
E10
M35i
M50
S25
S6
S8
U15
A62
A65
C62
MT50
S65
SL42
SL45i
SFG75
obecnie uzywam CX75
w planach mam zamiar zmienic na BenQ Siemens S88 lub BenQ Siemens EF51

Napisano 26 03 2007 - 22:30
Napisano 19 05 2007 - 12:15
Napisano 19 05 2007 - 15:49
Firma sprzedająca komórki BenQ Siemens lub Siemens w Polsce - BenQ Poland - jest w trakcie likwidacji. A to oznacza, że niebawem mogą pojawić się kłopoty z obsługą gwarancyjną tych aparatów.
QUOTE
Biuro BenQ w Polsce jest stopniowo zamykane.
- Jeśli firma handlowa nie ma co sprzedawać, nie ma sensu, by istniała. Dziś zajmujemy się sprawą zapewnienia serwisu dla telefonów już sprzedanych oraz sprawą znalezienia pracy dla osób zatrudnionych w Centrum Rozwoju Oprogramowania we Wrocławiu - mówił w poniedziałek dziennikarzom Dietmar Lerch, szef firmy w Polsce.
Kłopoty polskiego BenQ to pochodna bankructwa niemieckiego oddziału tej firmy. BenQ Mobile powstało w 2005 roku po przejęciu przez tajwańskie BenQ przynoszącego wielkie straty działu telefonów komórkowych Siemensa. Jesienią tego roku BenQ przestało finansować niemiecką spółkę.
W Polsce w zajmującym się m.in. sprzedażą komórek biurze pracowało 35 osób, a kolejne 350 we wrocławskim centrum badawczo-wdrożeniowym. Większość pracowników z Warszawy otrzymała wypowiedzenie.
1,5 mln sztuk telefonów komórkowych marki Siemens obejmuje w Polsce gwarancja.
- Szukamy pracy dla 170 osób z Wrocławia. O ich zatrudnieniu rozmawiamy z trzema międzynarodowymi firmami - mówił Dietmar Lerch i dodał, że reszta znalazła już pracę w Siemensie oraz dwóch firmach współpracujących dotąd z wrocławskim centrum oprogramowania.
Lerch poinformował, że sprzedażą komórek BenQ w Polsce i Europie Wschodniej (w 2007 roku ma pojawić się na rynku co najmniej 10 nowych modeli) zajmuje się firma Polconcept. I ona odpowiada za zapewnienie serwisu nowo kupowanych komórek.
MOŻNA SKŁADAĆ REKLAMACJE U SPRZEDAWCY
Istnieją dwa tryby reklamacyjne. Pierwszy - to złożenie zwykłej reklamacji u sprzedawcy, drugi - skorzystanie z gwarancji. Udzielenie gwarancji (zwykle przez producenta, niekiedy - przez sprzedawcę lub importera) jest jednak zawsze dobrowolne. Udzielenie gwarancji to prawo, a nie obowiązek przedsiębiorcy, może on dowolnie ustalić m.in. czas jej obowiązywania, miejsce napraw itp. Przedsiębiorca, który zamierza zlikwidować punkty serwisowe, powinien kontynuować zawarte wcześniej umowy. Może więc przestać wydawać gwarancje nowym klientom, ale musi zapewnić możliwość realizowania uprawnień reklamacyjnych w tym trybie konsumentom, którzy wcześniej dokonali zakupu - przez okres wskazany w dokumencie gwarancyjnym (czyli np. 2 lata od momentu sprzedaży telefonu). Tak więc, zarówno w sytuacji, gdy takie gwarancje nie będą udzielane, jak i wówczas, gdy będą kończone tylko stare umowy, będzie można złożyć reklamację u sprzedawcy (w ciągu 2 lat od dnia wydania towaru i nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia dostrzeżenia wady). Wyłącznie od konsumenta zależy, czy skorzysta z reklamacji u sprzedawcy czy z gwarancji - można nawet korzystać z tych trybów na przemian.
- Serwis wcześniej kupionych telefonów mamy zapewniony do końca roku. Autoryzowani partnerzy serwisowi mają części - zapewniał Lerch. - Pracujemy nad tym, by także w 2007 roku był serwis. Oficjalny komunikat podamy w przyszłym tygodniu.
Lerch nie chciał ujawnić, ile telefonów Siemensa i BenQ Siemens jest w Polsce objętych gwarancją. Na podstawie danych o udziale firmy w polskim rynku można szacować, że w grę wchodzi ok. 1,5 mln sztuk.
Połączenie Siemens i BenQ Mobile
Tajwańska firma BenQ Group, producent telefonów komórkowych oraz szerokiej gamy sprzętu elektronicznego, w tym cyfrowych aparatów fotograficznych, skanerów oraz monitorów plazmowych, przejmuje od Siemensa cały dział telefonów komórkowych.
Przejęcie działu telefonów komórkowych firmy Siemens umożliwia BenQ połączenie ukształtowanej pozycji na rynku elektroniki powszechnego użytku i wizerunku czołowego, wciąż rozwijającego się producenta produktów cyfrowych przystosowanych do pracy w sieci, takich jak telewizory LCD, odtwarzacze MP3, aparaty cyfrowe, projektory i pamięci optyczne, z doświadczeniem i wiedzą techniczną nt. urządzeń bezprzewodowych firmy Siemens.
Firma Siemens w branży telefonów komórkowych znana jest z wysokiej jakości produktów, ciekawej stylistyki produktów oraz możliwości dostosowywania aparatów telefonicznych do wymogów poszczególnych operatorów. Jej czołowa pozycja na najważniejszych rynkach europejskich, a także na rozwijających się rynkach krajów Ameryki Łacińskiej uzupełnia wyjątkowe możliwości BenQ w Azji i otwiera BenQ Mobile drogę do miana marki globalnej. Partnerstwo umocni zatem pozycję BenQ jako jednej z najbardziej nowatorskich firm w trzech głównych obszarach: komunikacji, elektroniki powszechnego użytku oraz systemów komputerowych. Pogłębiona integracja jest podstawą dostarczania rozwiązań mogących sprostać wymaganiom nowej, cyfrowej ery.
Umowa licencyjna zezwala firmie BenQ Mobile na korzystanie z marki Siemens przez 18 miesięcy, a także na używanie jej jako części wspólnej marki przez okres przejściowy do pięciu lat, poczynając od 1 października 2005 r. Obie marki będą istniały równolegle do 2006 r. Nowa, wspólna marka zostanie wprowadzona na rynek na wiosnę 2006 r.
Więcej: www.siemens.pl
Napisano 09 07 2007 - 13:43
Napisano 09 07 2007 - 14:33
Napisano 12 07 2007 - 12:14
Napisano 16 07 2007 - 18:31
Napisano 18 07 2007 - 13:09
Napisano 28 08 2007 - 21:08
Napisano 20 09 2007 - 19:22
Napisano 20 09 2007 - 19:26
Napisano 22 09 2007 - 11:10
Napisano 30 09 2007 - 15:59
Napisano 11 10 2007 - 16:57
Napisano 19 10 2007 - 12:58
Napisano 25 10 2007 - 19:40
Napisano 13 12 2007 - 20:04
Napisano 29 12 2007 - 13:13
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych