Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sterownik ekranu przestał działać ale odzyskał sprawność


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 broman05

broman05

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 17 04 2013 - 12:35

Witam wszystkich,
mam problem i zabardzo niewiem dokładnie z czym mam doczynieniea, czy z systemem , czy z jakimis częściami, a mianowicie: od pewnego czasu mam problemy w grach , nie są to jednoznacznie zachowujące sie problemy , w różnych grach inaczej sie zachowują. Przedstawię może moje spostrzeżenia i dziąłania do tej pory co robiłem.
Na początek moja specyfikacja:

Windows 7 Profesional 32bit (orginalny i zaktualizowany)
Procesor:core 2 duo Pentium e8200 2,66ghz
Grafika : GF 8800GTS gigabyte i najnowsze stery z NVIDIA.pl
Ram: 2x2gb patriot ddr2 800mhz
Zasilacz: Chieftech 550W (mogłem w nazwie sie pomylic)
Płyta główna : gigabyte gaep35-ds3
3 dyski twarde: 2xsata i 1 zwykły na taśme

1.Najczęściej gram obecnie w League of legends( nie ma strasznych wymagań) i ogólnie w normalnym działaniu to smiga ,ale zdarzają sie momeny że ekran sie zawiesi, (jak gdyby długi krzak) po czym strasznie spowalnia z 60-70FPS do 20-25FPS i taki stan trwa przez jakis czas ok.3-4 min. i potem działa normalnie do momentu kolejnej zawiechy, w momencie kiedy mam tą zawieche zrobie ALT+TAB , w windowsie mam komunikat że sterownik przestał działać ale odzyskał sprawność, i po ponownym ALT+TAB nie ma już zwolnienia,czasami potrafią sie jakies tekstury zastąpić jakimiś głupotami. Zazwyczaj takie coś zdaży sie 1-3 razy na grę (ok.40min) zazwyczaj gdy sie na ekranie wiecej dzieje , chociaz nie jest to regułą.
2. Might and magic Heroes IV - tutaj problem jest nieco inny , mianowicie gra działa normalnie w : menu , na ekranie mapy świata, natomiast gdy wejde do zamku (nowe ekrany 2D) może sie zrobić nie odrazu ale po jakimś czasie bądź którymś z kolei odwiedzeniu zamku FREZZ- polegający na zamarznięciu ekranu , muzyka działa i jakies klikniecia kursorem w po dzwiękach słychac ze działają, natomiast ekran nie reaguje jak gdyby printscreen z ruszającym sie kursorem, po ALT-TAB w windowsie ok,ale juz nie powróci do gry, trzeba zamykać ręcznie z konsoli
3. gram jeszcze w Diablo 3 i Call of duty Black ops2 ale w tych grach nie znalazlem jakichś powtarzających sie problemów.

Obecnie sprawdziłem już chyba wszystko aby zdiagnozować problem i totalnie niewiem o co chodzi:
wymieniałem kolejno części żeby sprawdzić czy to nie którejś wina, i tak wymienilem : Zasilacz-to samo ,Karta grafiki na GF9800- to samo, Płyta główna na Asusa P5KPL -to samo, nawet windowsa na 8-ke zmienilem i to samo bylo , zainwestowalem nawet w porządną listwę żeby nie mieć możliwych przepieć a tu nic...nie zmieniałem jedyńie procesora, i ramów, i obudowy i dysków twardych- które sprawdzalem programami diagnostycznymi, dodam że odkuzanie zasilacza i wymiana past,jak i odkurzanie na procesorze i płycie gł. była jedną z pierwszych czynnosci, jakie zrobiłem. Sterowniki też były różne testowane .
Co robić z tym fantem ?

Użytkownik broman05 edytował ten post 17 04 2013 - 12:41

  • 0

#2 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 17 04 2013 - 14:30

Milion może być powodów, zacznij od przewertowania Tweaks.pl i szukania problemów w sofcie:

  • 0

#3 broman05

broman05

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 22 04 2013 - 13:29

Poszperałem troch e w necie i dowiedziałem sie, że podobno sterowniki Nvidi po 306 mają w tym u wielu ludzi udział ( w przypadku heroesa 6) i zainstalowanie wcześniejszych pomaga .. aktualnie ściągam 285.62 ,zobaczymy może pomoże
  • 0

#4 100nka

100nka

    Stały użytkownik

  • 194 postów

Napisano 24 04 2013 - 11:15

Jestem pewien że problemem jest tu directx - gdyż to on odpowiada za to jak karta graficzna przełącza się między 2D i 3D. HoM&M4 jest bardzo stary i grafika SVGA mocno obciąża obecne nowe karty graficzne. Miałem tak niedawno z Blood Omen 1. Działał jakby komp miał umrzeć lada chwila, animacji nie było, dźwięk nie zsynchronizowany z obrazem, zwiechy itd. To samo było przy Diablo 1 i 2 oraz StarCraft1. Problem z grami na pie####ych Windows Vista i 7 jest znany i gracze radzą sobie sami pisząc łatki. U mnie naprawieniem okazało się uruchamianie pliku REG zmieniajacego obsługę SVGA, przed każdą grą.
  • 0

#5 pmarek

pmarek

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 24 04 2013 - 14:48

Miałem dokładnie ten sam problem, kłopot jednak już jakiś czas temu zniknął. Natomiast cały czas borykam się z kwestią wieszania się laptopa czy uruchamianiu plików video o wysokiej rozdzielczości. Ciekaw jestem, czy obie kwestie są ze sobą powiązane.
  • 0

#6 broman05

broman05

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 24 04 2013 - 17:38

W moim pierwszym poście wkradł się błąd , a mianowicie chodzi nie o heroesa IV i tylko VI ... taka kreska nie z tej strony ;D
natomiast starsze sterowniki nie pomogły niestety :wallbash: ,ale z tym directem to może coś w tym być,trzeba będzie powęszyć w tym temacie...
Dodatkowo pokusiłem się nawet już o wymianę RAM-ów i procesora, i każdym przypadku było to samo. Więc została mi już tylko obudowa do wymiany :E heh.... niema to jak złośliwość rzeczy martwych :fuckyea:

Użytkownik broman05 edytował ten post 24 04 2013 - 17:44

  • 0

#7 100nka

100nka

    Stały użytkownik

  • 194 postów

Napisano 25 04 2013 - 10:45

aha zapomnialem dodać, ze stare gry wykorzystywały direct draw (DDRAW) do swojego działania. W nowych systemach typu vista i w7 - ta biblioteka jest źle obsługiwana i skutkuje przekłamywaniem kolorów oraz samoczynnego wyłączania się gier i powrotu do systemu win, jak gdyby nigdy nic.
  • 0

#8 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 26 04 2013 - 10:44

Od czego jest tryb zgodnosci ze starszymi wersjami Windows? Oczywiscie nie mozemy sie spodziewac, ze nowe Windows beda ciagly dalej przestarzale technologie tworzenia oprogramowania.

  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: problem podczas grania



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych