Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytania, overclocking


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 deringer

deringer

    Nowy

  • 1 postów

Napisano 18 12 2012 - 19:55

Mam kilka pytań odnośnie overclockingu i nie tylko

- czy samo zwiększanie taktowania procesora/grafiki (bez napięcia) podnosi temperaturę/ pobór prądu

- można zmieniać taktowanie szyny PCI, daje to coś ?

- czy pasta termoprzewodząca może "wyparować"

- do ile można obniżyć napięcie procka AMD 960t
(3GHz, 4 rdzenie ) maksymalnie obniżając napięcie (do ściągania filmów)

- czym różni się częstotliwość shaderów od częstotliwości rdzenia grafiki

- jak sprawdzić czy dysk ma 512b czy 4 kilobajtowy sektor?
Czy użycie np. 16 kb sektora (rozmiar alokacji dysku przy formacie) da jakieś korzyści? + jest jakiś program podobny do /paragon alignment tool 4.0/ tylko bezpłatny

Z góry dzięki

  • 0

#2 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 18 12 2012 - 20:21

- czy samo zwiększanie taktowania procesora/grafiki (bez napięcia) podnosi temperaturę/ pobór prądu

Jasne że tak. Może nieznacznie ale wzrasta.

- można zmieniać taktowanie szyny PCI, daje to coś ?

W zasadzie nic nie daje i lepiej nie ruszać szyny, może być niestabilnie.

- czy pasta termoprzewodząca może "wyparować"

Wyparować nie ale zużywa się z wiekiem owszem. Jeśli ma się gorący procesor + słabe chłodzenie zalecam wymianę pasty raz na rok.

- do ile można obniżyć napięcie procka AMD 960t
(3GHz, 4 rdzenie ) maksymalnie obniżając napięcie (do ściągania filmów)

Pewnie coś około 1.3V może nawet niżej, zresztą sam możesz to sprawdzić od ilu zacznie być niestabilny. Cool'n Quiet aktywne ?

- czym różni się częstotliwość shaderów od częstotliwości rdzenia grafiki

Trochę dziwne pytanie - różnią się zegarami, jedno taktuje szybciej drugie wolniej lub odwrotnie. Poza tym zależy o jakiej karcie mowa, w radeonach taktowanie shaderów jest takie same jak taktowanie GPU (rdzenia) u nvidii to rozdzielili od którejś serii i taktowania GPU mogą być inne niż Shaderów. No a shadery to chyba wiesz co to i nie trzeba tłumaczyć.

Użytkownik viris33 edytował ten post 18 12 2012 - 20:30

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych