Skocz do zawartości


Zdjęcie

Programy antywirusowe nie chcą się włączyć


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 arla90

arla90

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 14 07 2015 - 18:19

Dzień dobry,
bardzo proszę o pomoc z moim zainfekowanym komputerem.
 
Główny problem, który w zasadzie pojawił się na dniach, to problemy z otworzeniem Malwarebytes Anti-Malware oraz Kasperskiego. Klikam na ikonkę, ale nic się nie dzieje, a w Menadżerze zadań nie pojawia się włączona aplikacja. 
Malwarebytes Anti-Malware zainstalowałam z powodu nagminnych reklam w przeglądarce (typu Popdeals, Superdeals i pokrewne), jednak gdy tylko pozbyłam się jednej, po kilku dniach pojawiały się identyczne, ale pod inną nazwą - jednak MBAM wszystko skutecznie usuwał. Niestety, po kilku tygodniach pojawił się kolejny wirus tego typu (Popdeals), którego Malware nie wykrywał, nie ma go także na liście rozszerzeń przeglądarki (używam Chrome). Na liście programów Windowsa nie rozpoznaję żadnych podejrzanych/niechcianych programów.
 
Zainstalowałam również kilka tygodni temu AdwCleaner, który wykrył dwa pliki do usunięcia, jednak gdy włączyłam polecenie skasowania ich, pojawił się niebieski ekran błędu (doczytałam już, że to wirus) i komputer samoistnie się zrestartował. Załączam log ze skanowania, które wykonałam.
 
Prócz tych dwóch problemów, zaniepokoiły mnie e-maile, które dziś otrzymałam. Przeklejam fragment jednego z nich:
 
This report relates to a message you sent with the following header fields:

 Message-id: <EAB4F41ACF32D73F0B50526F0B6C188FA6366248@WIN-SLTXPDDX620>
 Date: Fri, 10 Jul 2015 07:08:43 -0700
 From: "Chase Update" <tutaj jest mój adres e-mail>
 To: ladyfresh158@aol.com
 Subject: New Chase Message: Read More #9423
 
Drugi był identyczny, różnił się jedynie odbiorcą. Wygląda to tak, jakby ktoś z mojego adresu e-mail wysyłał wiadomości do nieznanych mi użytkowników jako jakieś "Chase Update". Nie wiem, może panikuję, ale jestem zielona w tych sprawach.
 
Jeśli to istotne, laptop ma 4 lata i był formatowany tylko raz, w listopadzie zeszłego roku.
Ogólnie działa dosyć szybko, zwłaszcza po formacie, czasami tylko się zacina na 10-15 minut (chodzi baaaardzo wolno), dzieje się to tylko wtedy gdy jest włączony Chrome, a na nim Youtube. Komputer też wówczas czasami "warczy" (nie wiem jak to inaczej ująć). 
 
Poniżej załączam logi:
 
 
Mam nadzieję, że wszystkie logi wykonałam poprawnie. Jeśli wkleiłam za dużo to przepraszam, zupełnie się na tym nie znam, a chciałam zapewnić tyle informacji ile będzie konieczne do rozwiązania problemu. Gdyby coś z logami było nie tak, proszę o informację - postaram się poprawić.
 
Chciałabym prosić o wskazówkę, jaki program antywirusowy zainstalować i czy zainstalowanie czegoś w ogóle pomoże, skoro Kaspersky i MBAM w ogóle nie chcą się uruchomić. Prosiłabym także o ocenę jak poważnie zawirusowany jest mój komputer, mam nadzieję, że format dysku nie jest jedynym rozwiązaniem problemu...
 
Z góry dziękuję za każdy pomocny post.


Użytkownik arla90 edytował ten post 14 07 2015 - 18:23

  • 0

#2 pawel315

pawel315

    Uzależniony od forum

  • 1 553 postów

Napisano 14 07 2015 - 19:19

Witaj.

Logów to za dużo, ale infekcja gołym okiem widoczna ;)

W autostarcie wpis szkodnika widoczny, ale w katalogów "Program Files" liczne pliki exe, z losowo generowaną nazwą i tym zajmiemy się na początku.

 

Pobierz plik z załącznika, umieść go obok narzędzia FRST, po czym uruchom FRST i kliknij w nim "Fix". Jeśli potrzebny będzie restart wyraź zgodę. Po pomyślnym wykonaniu Fixa utworzy się plik fixlog.txt jego zawartość podaj na forum.

Następnie:

  • Wykonaj nowe logi programem FRST, to pousuwamy mniejsze śmieci ;)

 


Załączone pliki

  • Załączony plik  fixlist.txt   734 bajtów   341 Ilość pobrań

  • 1

#3 arla90

arla90

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 14 07 2015 - 21:44

Dziękuję za odpowiedź :)

 

Poniżej logi:

  • fixlog

http://www.wklej.org/id/1757040/

  • FRST

http://www.wklej.org/id/1757041/

  • addition

http://www.wklej.org/id/1757052/

  • shortcut

http://www.wklej.org/id/1757053/

 

 

Uruchomił się Kaspersky. Powinnam nim przeskanować czy nie? 

(Próbowałam jeszcze przeskanować Esetem online, ale włączył się niebieski ekran błędu i komputer się zresetował. Teraz boję się włączać cokolwiek na własną rękę :P)


Użytkownik arla90 edytował ten post 14 07 2015 - 21:55

  • 0

#4 pawel315

pawel315

    Uzależniony od forum

  • 1 553 postów

Napisano 15 07 2015 - 10:17

Nie masz się czego bać, ten BS to pewnie konflitk z Kasperskim, po wykonaniu poniższego fixa, możesz przeprowadzić Kaskerskim skan.

 

Pobierz plik z załącznika, umieść go obok narzędzia FRST, po czym uruchom FRST i kliknij w nim "Fix". Jeśli potrzebny będzie restart wyraź zgodę. Po pomyślnym wykonaniu Fixa utworzy się plik fixlog.txt jego zawartość podaj na forum.

 

Następnie:

  • Podaj nowy log z FRST dla pewności, że nic nie zostało

 

Załączone pliki


  • 1

#5 arla90

arla90

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 17 07 2015 - 07:47

Podaję nowe logi:

  • fixlog

http://www.wklej.org/id/1758336/

  • frst

http://www.wklej.org/id/1758337/

  • addition

http://www.wklej.org/id/1758338/

  • shortcut

 

http://www.wklej.org/id/1758339/

 

Kaspersky automatycznie w nocy przeskanował cały komputer. :) Czy jest już w porządku? 


  • 0

#6 pawel315

pawel315

    Uzależniony od forum

  • 1 553 postów

Napisano 17 07 2015 - 09:49

Wszystko w porządku.

 

Wykonaj jeszcze ostatni fix z załącznika - on usunie kwarantannę FRST.

 

Po wykonaniu fixa, usuń z dysku C:\ folder FRST ( C:\FRST ) i to będzie koniec tematu ;)

 

Nie zapomnij pozmieniać haseł w różnych serwisach, w których się logowałaś, bo wyczytałem, że obecna była u Ciebie też infekcja Trojan Banker, a na wszelki wypadek hasła poznieniać trzeba.

Załączone pliki


  • 1

#7 arla90

arla90

    Nowy

  • 4 postów

Napisano 17 07 2015 - 17:06

Bardzo Ci dziękuję za pomoc! :)



  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: wirus zainfekowany komputer popdeals



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych