Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z dyskiem Transcend StoreJet 25D3 500 GB


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 11 11 2011 - 20:49

Kupiłem dysk twardy Transcend StoreJet 25D3 ma 3 letnią gwarancję. Niestety po roku dysk uległ awarii. Dysk pracuje wskazuje na to dioda i wibrujący talerz ale nie jest rozpoznawany po przypięciu do Tv czy komputera. Niestety konstrukcja dysku powoduje, iż narażony jest on na uszkodzenie, a dokładnie wejście USB2/3 dysku (jest delikatne i niczym niezabezpieczone na przypadkowe odchylenia) przy odłączaniu i podłączaniu przewodu. No i stało się....Czy mam prawo złożyć reklamację z mojego rozumowania wynika iż jest to dysk przenośny więc dysk powinien być odporny na takie zdarzenia "Transcend StoreJet 25D3 500GB
to przenośny dysk formatu 2,5-cala. Czarna, fortepianowa obudowa o wysokim połysku wyposażona została w złącze USB 3.0 zapewniajace dużą wydajność i uniwersalność, a specjalny, wewnętrzny system tłumienia wstrząsów zapobiega uszkodzeniom mechanicznym.

Zobacz więcej: http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde-zewnetrzne-25-cala/transcend-storejet-25d3-ts500gsj25d3-500gb#ixzz1dPTT2oew "

Czy serwis luźne wejście usb zakwalfikuje jako uszkodzenie mechaniczne jak uważacie??

Użytkownik kiepciol edytował ten post 11 11 2011 - 20:51

  • 0

#2 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 13 11 2011 - 18:20

Obawiam się, że może być problem. Jest to uszkodzenie mechaniczne, na 100% z winy użytkownika.
Ale mogę ci pocieszyć że prawdopodobnie dysk działa a naprawą będzie polegać na przylutowaniu port-u USB do PCB.

Ja mam kilka dysków przenośnych: WD 500GB, Toshiba 500GB, Maxtor 1TB i na każdym była mała karteczka przylepiona do obudowy, która informuje że nie należy go ruszać w czasie pracy a w czasie spoczynku przenosić w dołączonym etui i nie narażać na przeciążenia. Ale twój problem to wyrwane gniazdo a nie dysk.

Jeżeli jesteś z okolić Katowic mogę ci to naprawić za darmo :D

  • 1

#3 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 13 11 2011 - 21:59

Jestem z Wrześni k Poznania . Jutro popytam się w sklepach komputerowych o ewentualna naprawę.Przy poruszaniu wtyczką dysk chwilowo był wykrywany ale teraz w ogóle. Nie ma sensu wysyłać go do serwisu jak jest na gwarancji skoro stwierdzą że uszkodzenie mechaniczne. Dysk ma wejscie usb3 czy to jest trudne do lutowania i na jaki koszt muszę być przygotowany ?

Użytkownik kiepciol edytował ten post 13 11 2011 - 22:01

  • 0

#4 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 14 11 2011 - 20:41

Podlutowanie gniazda może kosztować max. 20zł wymiana max. 30zł ale do sklepu komputerowego z tym nie idź, bo ci zaoferują nową do kupienia i tyle. Poszukaj serwisu RTV takiego co naprawiają telewizory itp. będzie taniej i bardziej profesjonalnie. Wiedza przeciętnego sprzedawcy w sklepie komputerowym kończy się na rozpoznaniu produktu, a w serwisie na rozpoznaniu i wymianie elementu.
  • 1

#5 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 18 11 2011 - 16:23

Dałem do naprawy najlepszemu elektronikowi w moim mieście. Koszt jednak będzie oscylował w oklicy 100 zł ścieżki mają grubość włosa jest ich osiem (usb 3.0), cyna bezołowiowa, płytka dwuwartwowa. W niedzielę do odbioru.( przy obecnej cenie dysku 370 zł)Najprościej kupić płytkę sterującą z gniazdami do tego dysku ale raczej nie ma na to szans.
Nie bardzo rozumiem zamierzenia konstruktorów i projektantów dysku. Gwarancja 3 lata a dysk można sobie uszkodzić w pierwszej godzinie użytkowania- uszkodzić mechanicznie. Wystarczyłoby przyklejenie gniazda bądź jakiekolwiek proste zabezpieczenie by uchronić dysk przed przypadkowym uszkodzeniem portu usb. Nie wspomnę o braku jakiejkolwiek instrukcji bezpiecznego użytkowania nawet po polsku. Dysk, który jest dyskiem przenośnym,zewnętrznym nie nadaje się do tego zadania. Stanowczo odradzam kupno tego dysku.
  • 0

#6 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 18 11 2011 - 21:26

Kolego, poszukaj kogoś innego. Za przylutowanie gniazda nie płaci się 100zł a to że PCB jest dwu warstwowy to nic nie znaczy bo lutuje się tylko na jednej. Taniej już by było gdybyś sobie kupił kieszeń bez dysku, w środę na giełdzie widziałem kilka nowych: Sony Vaio, Toshiba po 40 i 50zł z USB 3.0 i eSATA. Zwykła kieszeń bez dysku, sama obudowa.
  • 0

#7 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 24 11 2011 - 12:40

Dysk nienaprawiony. Oddał mi go i stwierdził że nie da rady. Po rozkręceniu na metalowej obudowie gdzie jest talerz była nalepka firmy toschiba. Być może wystarczy kupno kieszeni. Będę miał czas to rozkręcę plastikową obudowę i wrzucę fotki na forum . Być może wystarczy dobranie obudowy....
  • 0

#8 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 24 11 2011 - 21:49

To normalne że w środku jest dysk toshiba. Wydłub go i jeżeli masz dobry aparat zrób fotkę.
  • 0

#9 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 26 11 2011 - 00:24

Wysłałem e-mail do sklepu internetowego, w którym zakupiłem z prośbą o podanie adresu serwisu firmy Transcend być może zamówienie tego PCB rozwiązałoby problem. Tak mnie oleją więc szukałem kieszeni 2.5 z usb3.0 ceny zaczynają się od 80 zł ale poczekam jeszcze na odpowiedź ze sklepu. A oto ten dysk
przedstawiam fotki

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik kiepciol edytował ten post 26 11 2011 - 00:47

  • 0

#10 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 26 11 2011 - 18:06

Faktycznie widać że ktoś próbował coś robić, widać resztki kalafonii...
Podeślij mi sam PCB, spróbuje coś z tym zrobić.
  • 0

#11 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 28 11 2011 - 18:04

Czekam na odpowiedź ze sklepu internetowego, wydaje mnie się ze Transcend nie ma żadnego serwisu w Polsce więc samo kupno tego dysku to może być od początku poronionym pomysłem.

fragment emaila ...."Pomoc w sprawie dysku Transcend StoreJet 25D3 USB 3.0 500 GB
Treść: Witam Zakupiłem dysk Transcend StoreJet 25D3 USB 3.0 500 GB, do kupna skusiła mnie recenzja i świetne miejsce w rankingu www.chip.pl a Wy jesteście sprzedawcą dysków tej firmy . Niestety dysk uległ uszkodzeniu gniazdo USB naderwało się od płytki sterującej(niezamierzone działanie użytkownika). Nie wysyłałem dysku na serwis Agito, gdyż jest to uszkodzenie mechaniczne więc wiadomo. Niestety ja jako klient ponoszę konsekwencje beznadziejnie wykonanej konstrukcji (brak zabezpieczenia przed przypadkowym urwaniem gniazda usb) ponoć dysk jest przenośny. Dysk niestety muszę naprawić we własnym zakresie (zdaje sobie z tego sprawę) więc prosiłbym o dane kontaktowe do serwisu Transcend gdzie mógłbym odpłatnie zamówić nową płytkę PCB z usb 3.0 do mojego dysku, gdyż gniazda usb nie da się przylutować. Post na temat dysku utworzyłem na forum /Problem-z-dyskiem-Transcend-StoreJet-25D3-500-GB-t47667/ . Bardzo prosiłbym o pomoc bo ja jako klient nie chciałbym wyjść z przekonania, że te 350 zł(wartość dzisiejsza) które wydałem na ten dysk to pieniądze bezpowrotnie wyrzucone w błoto, a ja zostałem perfidnie wprowadzony w błąd dokonując zakupu trefnego sprzętu........ Proszę też nie pisać o niewłaściwym użytkowaniu dysku z uwagi na brak instrukcji użytkowania dysku w opakowaniu firmowym, a ja kupiłem dysk do przenoszenia danych . Czekam na Waszą pomoc zaznaczam, iż nie chciałbym też zaopiniować negatywnie tego dysku na forach konsumenckich, wyszukiwarkach cenowych czy forach branżowych. Pozdrawiam Zawiedziony klient. Proszę także anulować mój numer RMA wystawiony na moje konto (dysk twardy) z wiadomych przyczyn....."

Do teraz brak odpowiedzi tylko jakieś pierdoły z automatu. PCB Tobie wyślę ale czy jest sens eletronik stwierdził, że maszyna to zlutowała więc on nic nie poradzi no i gniazdo usb jest praktycznie do wymiany tak na oko ale poczekam co napiszą...

  • 0

#12 Ymo

Ymo

    Zaawansowany użytkownik

  • 401 postów

Napisano 29 11 2011 - 01:46

Zdarzało mi się lutować układy scalone z 500 połączeniami to może i gniazdo mi się uda.

  • 0

#13 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 29 11 2011 - 18:18

odpowiedź od sprzedawcy :""""...Jeżeli jednak twierdzi Pan że jest to uszkodzenie mechaniczne i nie chce Pan do nas odesłać produktu to dysk należy reklamować we własny zakresie w serwisach pogwarancyjnych. Transcend nie posiada przedstawicielstwa w Polsce, reklamacje gwarancyjne dokonywane są przez polskich dystrybutorów. Jest to firma z USA http://www.transcend-info.com/support/repair/index.asp?LangNo=0&Func1No=3&Func2No=209..."""
Pozdrawiam serdecznie
Agata Nieznanowska

Biuro Obsługi Klienta
Sklep Internetowy Agito
Tel: 22 2100300
Fax: 22 2100398

Mój dysk :D przetrwał rok tydzień przed awarią zdjąłem folię z obudowy...
  • 0

#14 macys

macys

    Nowy

  • 1 postów

Napisano 03 01 2012 - 21:42

Witam
Ja mam ten sam problem. Dysk jest widzialny w kompie jako urządzenie ale nie jako dysk z danymi. Chodzi normalnie, tak jak wcześniej. Po prostu nie mogę nic z nim zrobić. Chodził zaledwie 1 rok. Jestem z Katowic, a kolega, który udzielał odpowiedzi na ten problem proponował pomoc na miejscu (czyli w Katowicach). W związku z tym czy mógłbym z niej skorzystać??? Proszę o odpowiedź?
  • 0

#15 kosa006

kosa006

    Rap Fanatyk

  • 761 postów

Napisano 04 01 2012 - 00:31

macys, skontaktuj się za pomocą PW z użytkownikiem Ymo. Tak będzie najszybciej :).

Użytkownik kosa006 edytował ten post 04 01 2012 - 00:32

  • 0

#16 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 29 02 2012 - 18:48

Zakupiłem obudowę usb 3.0 2.5 cala firmy
LC-Power LC-25USB3-II

http://lc-power.pl/i...=193&Itemid=326

Dałem za kieszeń 47 złotych z pewnego sklepu internetowego. Jakość wykonania bardzo dobra - made in germany. Niestety PCB z tj kieszeni nie da się przełożyć do starej obudowy ale co tam. Brak napisów czy opisów w języku mandaryńskim.
Obudowa ma gniazdo zasilania więc 2 przewody od obudowy Transcend doskonale pasują... Jutro mam otrzymać kontroler usb 3.0 unitek y-6116 i pendrive
A-Data AN005P-16G-CGY

i przeprowadzę testy szybkości PCB z tej obudowy.

Dziękuję Ymo za pomoc i zainteresowanie. Co do dysków filmy Transcend radziłbym sie poważnie zastanowić przed zakupem.

Użytkownik kiepciol edytował ten post 29 02 2012 - 18:50

  • 0

#17 kiepciol

kiepciol

    Początkujący

  • 35 postów

Napisano 03 03 2012 - 16:13

Sprawdziłem dysk z pcb od nowej obudowy.
Kopiowanie folderu o rozmiarze 6,50 GB (bajtów: 6 980 231 241) składającego się z 36 plików trwa około 4 minut na usb 2.0,
a kopiowanie prze kontroler unitek usb 3.0 trwa około 2 minut.Tylko dwukrotny przyrost prędkości.

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych