Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z WiFi - rozłącza się na kilka sekund


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robert1987

Robert1987

    Nowy

  • 3 postów

Napisano 15 07 2015 - 14:28

Witam,

 

ponieważ nie znalazłem rozwiązania mojego problemu na wielu forach, zakładam własny temat i proszę i pomoc. Dodam tylko, że jestem kompletnym amatorem, więc ewentualne porady proszę krok po kroku.

Posiadam komputer stacjonarny z Windows 8.1, z kartą sieciową zewnętrzną Tp-Link TL-WN722N podłączoną przez usb (nie wiem, czy to ma znaczenie, ale karta jest podłączona przez usb z tyłu PC). Internet WiFi od UPC z dekodera Horizon.

Problem jest następujący: kilka razy dziennie rozłącza mi internet na kilka, kilkanaście sekund, po czym wszystko samoczynnie wraca do normy. Na pasku u dołu ekranu widzę, że drukarka przechodzi w tryb offline, natomiast pasek siły zasięgu WiFi pozostaje bez zmian, żadnych żółtych wykrzykników, itp. Karta sieciowa ma najnowsze sterowniki (od Tp-Linka), ma wyłączoną opcję oszczędzania energii. U żony na laptopie wszystko śmiga bez problemów.

Bardzo proszę o pomoc.



  • 0

#2 Czarcik_s

Czarcik_s

    Zaawansowany użytkownik

  • 674 postów

Napisano 16 07 2015 - 08:47

Windows 8 "znany" jest z problemów z połączeniem wi-fi xD. Przyczyn rozlączania może być kilka. Ponieważ jak zrozumiałem laptop też łączy się po wi-fi i tam nie ma problemów to na razie nie zmieniałbym nic w routerze. Na początek proponuję zmienić adresy serwerów dns. W oknie konsoli (wierszu poleceń) wpisz : ipconfig /all. Wyrzuci ci listę wszystkich kart, przy jednej bedziesz miał podane adresy serwerów dns. Spisz sobie pierwszy. We właściwościach połączenia bezprzewodowego ustaw jako pierwszy serwer dns ten spisany, a jako drugi 8.8.8.8. Jak to nie pomoże to można spróbować przypisać stały adres IP.