Jestem posiadaczem jak się okazało już archaicznego urządzenia wielofunkcyjnego HP PSC 1510. Kupione było ono ok 5-6 lat temu(albo jakoś tak) i do tej pory było podłączone do równie archaicznego komputera PC z systemem XP. Problem zaczyna się kiedy chce podłączyć to do komputera z systemem Vista. Żeby opowiedzieć po kolei to zacznę tak. Kiedy chciałem zainstalować samą drukarkę nie było problemu. System Windows sam znalazł sterowniki, zainstalował i wszystko było cacy. Jednak stwierdziłem, że zainstaluję całe oprogramowanie HP, aby móc skanować również. No i jak się okazało nie jest to takie proste.
Oprogramowanie dodane na płytce CD było niekompatybilne z Windows Vista(czego można było się spodziewać). A więc pobrałem "najnowsze" oprogramowanie ze strony HP niby działające na Viście. Instalacja przebiegała bez przeszkód gdzieś do 97% po czym instalator się wyłączył i... nic. Ani be, ani me, ani kukuryku tylko tak po prostu skończył instalację bez żadnej informacji typu: "Instalacja zakończona powodzeniem" albo chociaż "... nie powodzeniem". Mówię sobie może tak miało być więc uruchamiam ponownie komputer, odpalam "Centrum obsługi hp" czekam, czekam, pojawia się ten taki prostokąt HP, po czym wywala informację, że "Nie wykryto urządzeń HP. Centrum obsługi zostanie teraz zamknięte". Mówię sobie no cóż, błędy w instalacji się zdarzają, więc odinstalowałem wszystko co co miało w nazwie HP(ok 6 aplikacji) instaluję ponownie. Instalacja zakończona tak samo jak wcześniej, Centrum Obsługi nie działa jak nie działało.
Jak się okazało "najnowsze" oprogramowanie ze strony HP było z 2006 roku. Poszukałem na forach - nic. Poszukałem na stronie HP - znalazłem oprogramowanie diagnostyczne. Uruchamiam, program sprawdza wszystko po kolei czyli funkcja skanowania - działa. Skanowanie jakieś inne też działa. Sterowniki są poprawne. Zatrzymało się na "Centrum Obsługi" i stwierdziło, że nie działa(surprise!), po czym każe mi pobrać poprawkę. Klikam pobierz, wyświetla się jakieś okno gdzie - jak mi się wydaje - powinny być wyszukane poprawki jednak nic tam nie było. Została ostatnie deska ratunku - dzwonię na infolinię HP, opisuję problem, po czym pan z magnetyzującym głosem odpowiada: "Nasza infolinia nie udziela już wsparcia dla tego urządzenia i nie chciałbym pana wprowadzać w błąd".
Możliwe, że nie ma oprogramowania HP w pełni kompatybilnego z Vistą. Nie zależy mi na tym żeby to było koniecznie oprogramowanie HP, ale chodzi o to żeby można było skanować.
To chyba cała moja historia. Proszę Was o pomoc. Jeśli macie jakieś rozwiązania, pomysły, sugestie albo cokolwiek to piszcie. Michał
![;]](/public/style_emoticons/default/smile.png)
P.S. Sorry, że taki długi post ale chciałem to jakoś po kolei opisać.

Użytkownik tormi edytował ten post 18 08 2011 - 15:09