Szanowni Klienci,
Z przykrością informujemy, że w dniu wczorajszym (12-08-2012) około godziny
15 rozpoczął się zmasowany atak DDoS na sieć LH.pl i trwał do północy. Nasi
administratorzy we współpracy z inżynierami z Data Center natychmiast
podjęli kroki w celu zneutralizowania ataku, o 18:30 ok. 30% usług zostało
przywróconych, o 20:00 90% serwerów było osiągalnych, a pełna funkcjonalność
została uzyskana o 20:30 – 21:00. Konsekwencją ataku było wolne działanie
usług lub ich niedostępność.
Była to pierwsza tak poważna awaria w niemal 10 letniej historii LH.pl i
dopełnimy wszelkich starań, by się nie powtórzyła. Zdajemy sobie sprawę, że
każda przerwa w dostępności jest dla Państwa dużą niedogodnością, dlatego
zostaną wprowadzone środki zapobiegawcze:
- automatyczne wykrywanie tego typu ataków oraz znacznie ułatwione ich
blokowanie na routerach brzegowych,
- uruchomienie narzędzia, które pozwoli na znacznie szybsze oraz łatwiejsze
wykrywanie źródeł oraz celów ataków.
Przepraszamy za zaistniałe problemy.

Oficjalne stanowisko na temat wczorajszej awarii
Rozpoczęty przez
Macsch15
, 13 08 2012 11:05
1 odpowiedź w tym temacie
#1
Napisano 13 08 2012 - 11:05
#2
Napisano 13 08 2012 - 12:01
Niestety ataki DDoS są coraz częstszym narzędziem niszczenia konkurencji, są stosunkowo tanie i prawie zawsze skuteczne. Nie tylko ograniczają dostępność strony dla klientów, ale w przypadku periodycznego ataku mogą również wpłynąć na wyniki strony w wyszukiwarce - Google po prostu traci zaufanie do strony, która jest często niedostępna. Przed atakami w dużym stopniu może pomóc rozlokowanie serwisu w chmurze. Niestety taki krok nie jest tani o ile nie wykorzystujemy gotowych rozwiązań np. Amazon S3.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych