Skocz do zawartości


Zdjęcie

Konflikt adresów IP i "lag compensation"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 czupryn

czupryn

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 03 02 2016 - 19:32

Witam serdecznie, niestety po raz kolejny muszę zakładać temat i pisać o swoich problemach. Tak więc przechodzę do sedna. Mam dwa poważne problemy z internetem, nie mam pojęcia czy jest to moja wina, czy też dostawcy (chociaż uważam że jednak dostawcy).
Pierwszy problem to konflikt adresów IP, pojawia się on od jakiegoś czasu, nieregularnie. Raz potrafi mi się pojawić 3 razy w ciągu 5 minut, innym razem 1 na dzień, a innym razem przez 5 dni jest dobrze. 
Dostawca kazał mi "Scalić lub usunąć lokalizacje sieciowe", tak też zrobiłem - nadal występuje problem.
 
Wcześniej prosiłem ich, żeby dodali moją zewnętrzną kartę sieciową do systemu (sprawdzałem czy nie jest to może wina mojej karty sieciowej). Wpisali i teraz wyskakuje błąd, że jest konflikt adresów IP wydaje mi się, że właśnie tamtą kartą bo widzę jej adres fizyczny...
Mimo wszystko, sprawdziłem jeszcze czy nie zostawiłem wpisanych ręcznie adresów na tamtą zewnętrzną kartę - nie.
 
Technik uważał, że są to dwie główne przyczyny dlaczego występuje owy konflikt. 
Dodatkowo mam zrobione tunelowanie internetu, specjalnie zrobili to dla mnie, aby wyeliminować ewentualne lagi - i tak to nie pomogło :3
Tym samym sposobem mam przypisane ręcznie adresy ip itp. 
Po za tym, wcześniej bez tunelowania miałem tak samo ręcznie wpisane adresy. Pamiętam, że nawet i wtedy wyskakiwały komunikaty o konflikcie IP, ale tylko kiedy to włączałem internet np na laptopie. 
 
Czyli, konkluzja. Czym może być spowodowany ten "KONFLIKT ADRESÓW IP?"
 
 
 
Teraz problem numer dwa. Od czterech miesięcy zmagam się z dziwnymi lagami. Nie potrafiłem określić co to dokładnie jest, aż w końcu znalazłem w internecie "compensation lag". Dokładnie mam na myśli tutaj sytuację w grze CS:GO. Z tego co wyczytałem to ten lag pojawia się kiedy to Europejczyk gra na serwerach Amerykańskich, bo ma duży ping. Ja mimo wszystko mam takie same problemy przy najmniejszym pingu 15 do pukawki.
Pamiętam, że takie problemy zaczęły się pojawiać w jednym momencie. Pingi wtedy do wp skakały od 10 do 80, wszystko z winy dostawcy. Musiałem dzwonić do nich kilka razy, aby to naprawili. Potem jeszcze jakieś urządzenie im siadało, to ping ciągle do wp utrzymywał się na poziomie 30... Niby nie dużo, ale jest to 3x więcej niż powinno być. Czyli coś nie tak. 
Ale z tego wszystkiego, pingi usunęli, ponaprawiali routery na drodze, ale lag compensation został. 
 
Czy to wina dostawcy? I co to może być? Ma ktoś może jakiś pomysł? Bo moi technicy załamują ręce i mówią, że muszę czekać na światłowody, może wtedy będzie lepiej...
 
 
Moje specyfikacje wyglądają tak:
 
Raport z WinMTR do wp.pl
 
Speedtest do Warszawy 
 
 
A lagi wyglądają tak
U jednego YouTubera z Anglii:
Tak u mnie:
 
 
PS. Woziłem specjalnie cały komputer z monitorem w miejsce gdzie jest inny internet. Nie dość, że nie musiałem wpisywać żadnych adresów, internet od razu się połączył, to nie było żadnych konfliktów, ani raczej lagów compensation... Co ja mam im powiedziec...


  • 0

#2 Czarcik_s

Czarcik_s

    Zaawansowany użytkownik

  • 674 postów

Napisano 03 02 2016 - 21:14

Konflikt adresów IP występuje wtedy gdy dwa kompy mają ten sam adres, ale to pewnie wiesz. Pytanie dlaczego mają takie same adresy. W momencie pojawienia się tego komunikatu powinien na kompie paść net. Przyczyn może być kilka. Jeżeli nie jest to konflikt między twoimi urządzeniami, to wina usługodawcy. Jak masz przydzielany adres IP i z jakiej podsieci? Może tu być problem w podsieciach. Opisz topologię sieci - tj jaki router/modem itp. daj zrzut z "ipconfig /all" ze wszystkich swoich kompów, oraz konfigurację urządzenia dostępowego.



  • 0

#3 czupryn

czupryn

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 03 02 2016 - 22:01

Ogólnie przed momentem zauważyłem, że sytuacja w 100% sytuacji zdarza się kiedy włączam stream. Czy to MLG, czy Twitch. Obraz jest przez kilka sekund, po czym pojawia się komunikat i mi rozłącza internet. Wtedy muszę restartować i działa ponownie. Odświeżę stronę ze streamem - znowu to samo.

Między moimi urządzeniami nie może być raczej konfliktu, bo internet jest przypięty tylko do mojego komputera stacjonarnego. Oznacza to, że nie mam żadnego routera, ani switcha, a kabel ze słupa idzie do tunela, a potem do zintegrowanej karty sieciowej. Może mam pokazać ten tunel, ale nie wiem nawet jak się do niego dostać. Dostałem go od techników, już gotowy.

 

Tutaj link do ipconfigu, oczywiście tylko z mojego komputera - http://i.imgur.com/JgTtYqE.png

Nie wiem, może być to spowodowane tym tunelem? 
Z 2 tygodnie temu podłączałem zewnętrzną kartę i podawałem dla technika adres fizyczny karty. Może to coś powoduje te konflikty?


 


  • 0

#4 Czarcik_s

Czarcik_s

    Zaawansowany użytkownik

  • 674 postów

Napisano 04 02 2016 - 08:25

Masz stałe adresy IP, serwery DHCP wyłączone, brak routera u siebie to wg mnie jednoznacznie definiuje winowajcę a jest nim twój usługodawca. Który adres powoduje konflikt - ten z "normalnej" karty, czy tunelu? Wygląda to dla mnie tak jakby ktoś miał jeszcze te same parametry (adres fizyczny i IP) połączenia co ty - w kartach i urządzeniach obecnie (nie we wszystkich ale w sporej ilości) da się zmienić programowo adres fizyczny, wygląda na to, że w obrębie sieci do której jesteś podpięty ktoś ma takie same parametry - stawiałbym normalnie na tunel skoro tu wszystko dostałeś od techników. Nie szedłbym w teorie spiskowe, że ktoś korzysta na lewo z neta tej firmy (chociaż tego wykluczyć nie można), raczej na błąd przy konfiguracji tunelu. Tego neta piszesz, że masz "ze słupa", a tak dokładniej? To jest stałe łącze czy radiówka i ktoś jeszcze jest podpięty pod tego "słupa"?

PS Do czego potrzebne ci połączenie tunelowe - ogólnie? Łączysz się np z siedzibą firmy?


Użytkownik Czarcik_s edytował ten post 04 02 2016 - 08:35

  • 0

#5 czupryn

czupryn

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 04 02 2016 - 14:33

Tak, tunelowonie jest zrobione po to, aby zniwelować opóźnienia i ewentualne błędy routerów które są po drodze od siedziby firmy. Zrobili mi to, bo skarżyłem się na lagi, którymi są "lag compensation", w każdym bądź razie nic nie pomogło.

Jeszcze raz spojrzałem na całą drogę. Wygląda to tak, ze kable miedziane idą bodajże z siedziby firmy, aż do mnie. Po drodze jest kilka routerów, które dzielą neta pewnie na poszczególne osiedla, ulice itp. Internet jest dostarczany przez nich na cały teren Białegostoku, jak i okolice. Na słupie idą kable, czyli oznacza że kabel jest przypięty do jakiejś "małej skrzynki" zawieszonej na słupie. I tak ciągnie się aż do mnie, przechodzi przez dziurę i w tym momencie jest podłączony do urządzenia które ma tunelować. Czyli jest to jakiś model Mikrotik routerboard.

I teraz zastanawiam się, czy jest to wina ich neta, tunelu czy też może wpisali moją zewnętrzną kartę sieciową do systemu i to powoduje problem? Tylko, że te urządzenie jest całkowicie wyłączone, odłączone od komputera (leży w szafce), adresy są na niej ustawione jako automatyczne, a w systemie odinstalowałem nawet sterowniki. 

A może jest to wina tego, że przed formatem np nie usunąłem stałych adresów z tej karty? I ich net uważa że oba urządzenia działają? Nie wiem, jakaś paranoja... Nie rozumiem dlaczego do Koby w innym miejscu jestem w stanie się podłączyć tylko za pomocą jednego kabla, bez żadnego dzwonienai, a tutaj mam tyle problemów.


  • 0

#6 Czarcik_s

Czarcik_s

    Zaawansowany użytkownik

  • 674 postów

Napisano 05 02 2016 - 08:52

Czyli jednak masz router - to urządzenie "Mikrotik routerboardę" (tylko pewnie ustawione w trybie bridge) - napisałeś trochę niejasno, z pierwszej części posta wynika, że jest podłączone, a z drugiej, że nie xD i leży "w szafce". Błędy wynikają moim zdaniem ze źle skonfigurowanej sieci - albo adres tego urządzenia (musi jakiś mieć) powoduje konflikt, albo adres przypisany do tunelu. Takie coś może się dziać np. gdy przypiszemy adres jakiemuś urządzeniu, który jest z puli adresów serwera DHCP. Przy wyłączonym urządzeniu serwer "nie wie" że ten adres jest zajęty i może go przypisać innemu które zostanie włączone i jest skonfigurowane do korzystania z DHCP, po włączeniu twojego konflikt gotowy. Opisz jeszcze raz jak to masz podłączone - nie interesują mnie urządzenia nie włączone - tylko te z których korzystasz i podaj ich model. Czy wyłączasz je gdy kończysz pracę/korzystanie? Jeżeli tak to sprawdź czy konflikty będą gdy zostawisz wszystko włączone - nie musisz się nigdzie logować (poza systemem, czyli windą xD), chodzi o sprawdzenie kiedy konflikty się pojawiają - jak zrozumiałem po wystąpieniu problemu rozłączasz.połączenie programowo i łączysz się z powrotem i wtedy działa - więc zrób tak i nie wyłączaj niczego.


  • 0

#7 czupryn

czupryn

    Obserwator

  • 8 postów

Napisano 08 02 2016 - 03:39

Apropo tego urządzenia co leży w szafce to jest to zewnętrzna karta sieciowa, którą kupiłem tylko na moment, żeby sprawdzić czy to nie jest wina karty sieciowej zintegrowanej. 
Tak więc internet idzie kablami miedzianymi po słupie, po drodze mija routery i switche, ale o nich to ja nie wiem. Dalej wchodzi do mojego domu kabel, wchodzi to tego urządzenia Mikrotik, a następnie jest wsadzony do karty sieciowej.

Tak dokładnie się dzisiaj przyjrzałem komunikatowi, który znalazłem w narzędziach administracyjnych i jest tam napisane:
 

System wykrył konflikt adresów między adresem IP 91xxxxxx a komputerem o sieciowym adresie sprzętowym F8-66-F2-C7-3B-F2. W rezultacie mogą być zakłócone operacje sieciowe na tym komputerze.

 

Spojrzałem na numer mojej karty zintegrowanej i leci: D8-CB-8A...
Dodatkowo sprawdziłem jeszcze numer tej karty zewnętrznej, której właśnie nie używam, ona leci: 00-01-16-0C...

Czyli wychodzi na to, że jest to jakiś konflikt w sieci i nie wynika on z mojego użytkowania... Chyba dobrze wszystko rozumiem? :)


A co do lag compensation, to pewien znalazłem temat, gdzie ktoś miał podobne lagi tylko że w CoD. Znalazł rozwiązanie poprzez otworzenie portów w routerze. Problem jest taki, że ja nie mam swojego routeru, jedyny jaki mam to ten od techników. Ale nawet przed tym jak dostałem ten router to miałem takie same "cofki". Czy powiedzmy zakup routera by mi mógł pomóc? 


  • 0

#8 Czarcik_s

Czarcik_s

    Zaawansowany użytkownik

  • 674 postów

Napisano 08 02 2016 - 08:21

Zakup routera ci nie pomoże - masz już jeden, ten Mikrotik, który zapewne służy tylko i wyłącznie do ustanawiania połączenia tunelowego - pytanie jak jest skonfigurowany jako bridge (most - tak powinien być), czy jako router. A jak podepniesz kompa bezpośrednio do sieci to też mam konflikt adresów? I kiedy się on pojawia - włączasz wszystko uruchamiasz windę i masz ten komunikat od razu, czy po konkretnym działaniu - np próbie logowania do zdalnego kompa/sieci? Zrozumiałem, że po tym komunikacie rozłączasz połączenie łączysz się jeszcze raz i jest ok? Jeżeli tak to zostaw włączone wszystko i zobacz czy pojawi się konflikt. Tak jak napisałem zakup routera nie pomoże wiele, bo wtedy będziesz za tzw podwójnym NAT-em. Niech usługodawca otworzy ci odpowiednie porty, ewentualnie wyznaczenie statycznego routingu mogłoby pomóc, ale to oni muszą też zrobić. A jest możliwe włączenie w tej grze korzystania z uPNP przy portach? Możliwe że routery mają włączoną tą opcję i wtedy automatycznie otwierają konieczne porty.



  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych