Skocz do zawartości


Zdjęcie

Komputer strasznie wolno chodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 PDX

PDX

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 13 07 2013 - 15:11

Witam. Od pewnego czasu mam ogromny problem z komputerem. Bardzo wolno chodzi, muli, wiesza się na dość długo. Uruchamiając komputer wyskakują komunikaty o braku pilków systemowych: SensApi.dll oraz TAPI32.dll. Jednak okazało się, że pliki te są na swoim miejscu.
Problem zaczął się gdy gra (TESV: Skyrim) mi się zacięła. Nie działał CTRL+ALT+DEL, więc postanowiłem wyłączyć komputer przyciskiem na obudowie. Zwykle w takich sytuacjach używam guziczka ''Reset'', lecz tym razem skorzystałem z większego guzika i przytrzymałem go, by wyłączyć komputer, ponieważ nie miałem już ochoty na korzystanie z komputera.
Po uruchomieniu zaczął się problem opisywany wyżej - czyli zamulanie.
Próbowałem kilku metod: antywirus avast! wykrył kilka wirusów, ale po ich usunięciu problem nie zniknął. Próbowałem też przywracania systemu, lecz mimo tego, że na liście było sporo punktów przywracania, to do żadnego nie udało się wrócić.
Tak wygląda mój problem. Jak można to naprawić?
System: Windows XP
Karta graficzna: nVidia GeForce GT 220
Komputer:
AMD Athlon 64 X2 Dual
Core processor 4000 +
2.11 GHz, 1 GB RAM
Rozszerzenie adresu fizycznego 

Zasilacz to:
MODE COM
FEEL II - 350ATX
ATX 12V 2.2 COMPATIBLE
Moc: 350 W 



  • 0

#2 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 13 07 2013 - 17:20

Zacznij od wpisania komendy w Start -> Uruchom -> CMD.exe, a następnie w linii poleceń: chkdsk /f c: d: e:

Możesz masz błedy na dysku..



  • 1

#3 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 13 07 2013 - 23:34

Zasilacz to atrapa i nadaje się do śmieci.  Sam komputer już wiekowy i przydałby się mu mały serwis, sprawdzenie kondycji dysku, sprawdzenie systemu pod kątem infekcji itp. 

Wklej screen z programu HDTune (zakładka Health) sprawdzimy stan dysku, oraz przeskanuj dyski Mbam oraz Dr Web Cure it. 


  • 0

#4 PDX

PDX

    Nowy

  • 2 postów

Napisano 14 07 2013 - 00:22

Dziękuję makensis! Zastosowanie komendy bardzo pomogło.  :yes:



  • 0

Zobacz więcej tematów z tagiem: Windows XP



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych