 
	Dyskusja na temat Samochodów, Motorów, etc.
			
				
					
						
					
					#841
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 17 09 2011 - 23:54
			
				
					
						
					
					#842
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 11:27
			
				
					
						
					
					#843
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 11:58
 
					
					
			
				
					
						
					
					#844
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 12:16
u mnie chyba tarcze z przodu się zużyły...
			
				
					
						
					
					#845
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 12:18

A właśnie, a jakie są nowe nowniki techniczne w świecie samochodów? O dłuższego czasu się nie orientuję.
			
				
					
						
					
					#846
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 13:14
			
				
					
						
					
					#847
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 13:18
Damian Ty masz Nissana GT-R czy co?
Użytkownik anduvir edytował ten post 18 09 2011 - 13:19
			
				
					
						
					
					#848
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 15:37

Znajomy z klubu kupił sobie Golfa I kozak auto, śmiejcie się śmiejcie ale mało mu brakuje żeby objechać seryjnego GT-R na 1/4 mili
Użytkownik jackass edytował ten post 18 09 2011 - 15:38
			
				
					
						
					
					#849
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 18 09 2011 - 20:59
			
				
					
						
					
					#850
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 19 09 2011 - 17:28

Silnik 2.0 16V Turbo na bloku z TDI, kute korby i tłoki, wtryski 630tki, turbosprężarka Turbonetics, regulowane kółko rozrządu, lekkie koła pasowe, miska oleju Shrick, sterowanie EasyEcu - pierwszy w pełni działający SA polskiej produkcji, 4 sondy EGT, sprzegło Exedy, napęd Octavia/S3, pełna i płynna regulacja przeniesienia napędu na tył + możliwość odłączenia - co nie ma za dużego sensu, bo auto pali gumę przy prędkości 140km/h... 1/4 mili robi w 11.5s..
Użytkownik jackass edytował ten post 19 09 2011 - 17:30
			
				
					
						
					
					#851
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 01 10 2011 - 23:00
 Mąż mej siostry mówił, że to zapchany wytrysk. U niego w BMW E36 też tak było.
 Mąż mej siostry mówił, że to zapchany wytrysk. U niego w BMW E36 też tak było.
Użytkownik Jochnka edytował ten post 01 10 2011 - 23:32
			
				
					
						
					
					#852
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 02 10 2011 - 09:36
zapchany wytrysk
 Padłem w tym momencie
 Padłem w tym momencie
			
				
					
						
					
					#853
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 02 10 2011 - 10:16
Ja wczoraj chciałem coś napisać ale się powstrzymałem
 
					
					
			
				
					
						
					
					#854
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 02 10 2011 - 12:49
			
				
					
						
					
					#855
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 04 10 2011 - 13:38
W silnikach o zapłonie iskrowym można podzielić układy pod względem rodzaju i rozmieszczenia wtryskiwaczy paliwa:
wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,
wtrysk wielopunktowy (MPI - Multi Point Injection) - każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym,
wtrysk bezpośredni (DI - Direct Injection) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze.
Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy)
Paliwo podawane przez układ zasilania trafia odpowiednimi przewodami lub kolektorami do wtryskiwaczy, przy wtrysku pośrednim rozmieszczonych typowo w układzie dolotowym, względnie blisko zaworów dolotowych (aby mieszanka paliwowo-powietrzna trafiała w całości i jak najszybciej do cylindrów) lub, przy wtrysku bezpośrednim, umieszczonych wprost w głowicy cylindra (analogicznie do świec zapłonowych). Wtryskiwacze są szybkimi i dokładnymi zaworami, otwierającymi przepływ paliwa na założony czas, rzędu milisekund, i zespolonymi z odpowiednią dyszą, rozpylającą wypływające pod ciśnieniem paliwo, w celu jak najszybszego odparowania i wymieszania z powietrzem w układzie dolotowym lub w cylindrze. Dysze zintegrowane (czyli w praktyce - całe wtryskiwacze) charakteryzuje, przy założonym ciśnieniu zasilania paliwem i jego rodzaju, przepływ paliwa podawany w litrach/minutę itp. jednostkach, oraz kształt rozpylanej "chmury" paliwa, podawany np. jako kąt stożka rozpylanej "chmury" - są to ważne parametry dobierane pod kątem całego układu i silnika. Obecnie powszechnie używane wtryskiwacze to zawory sterowane elektromagnetycznie z iglicą ułożoną podłużnie wzg. dyszy i kanału paliwa. Historycznie używano zaworów sterowanych elektrycznie, pneumatycznie, mechanicznie itd, z różnymi układami elementów zamykających - jednym z głównych czynników wpływających na upowszechnienie układów wtrysku paliwa było opanowanie produkcji prostych, dokładnych i niezawodnych wtryskiwaczy elektromagnetycznych, w miejsce rozbudowanych mechanicznie i zawodnych zespołów. Należy zauważyć, że wtryskiwacze pracują tysiące razy na minutę, w podwyższonej temperaturze, i oczekuje się od nich powtarzalności pracy i trwałości przez wiele lat, co stawia duże wyzwania użytym materiałom i technologiom.
 
					
					Użytkownik jackass edytował ten post 04 10 2011 - 13:39
			
				
					
						
					
					#856
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 04 10 2011 - 14:24
Ooopss. Wczoraj poprawiałam, ale w kolejnym zdaniu o tym zapomniałam. No to co to jest ten wtrysk?
Już Ty dobrze wiesz co to jest
 
					
					
			
				
					
						
					
					#857
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 30 11 2011 - 15:48
 
  
					
					
			
				
					
						
					
					#858
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 30 11 2011 - 16:44
Ostatnio doszedłem do wniosku że w mieście lepiej sprawdza się automat.
			
				
					
						
					
					#859
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 30 11 2011 - 19:51
			
				
					
						
					
					#860
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Napisano 30 11 2011 - 20:52
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych



 
        
        
       
      
       
        
        
       
      
       
        
        
       
        
        
       
        
        
       
      
       
        
        
       
        
        
      


 
                    