Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dysk twardy sam się wyłącza , Pomocy !


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 08 07 2013 - 16:42

Witam, mam taki problem i to dość poważny a mianowicie dysk twardy sam mi się wyłącza nie raz podczas używania komputera a nie raz podczas wyłączania , to że dysk twardy sam się wyłącza wiem stąd że dioda w ogóle się nie świeci ani nie mruga a tak się akurat składa że mój laptop ma taką małą diodę która pokazuje kiedy dysk twardy pracuje a kiedy nie .Tak jak mówiłem czasem się wyłącza podczas pracy a czasem podczas wyłączania , przed chwilą miałem właśnie tą przykrą sytuacje , przeglądam sobie allegro a tu nagle ekran zrobił się czarny i po chwili wyskoczył taki niebieski screen  ( nr 1 ) a że dysk twardy nie pracował to komputer był tak jakby zawieszony bo nic się nie dało zrobić i musiałem zrestartować , po zrestartowaniu komputer się włączył i na pulpicie wyskoczył taki komunikat "system windows odzyskał sprawność po nieoczekiwanym zamknięciu" i niżej podaje mam szczegóły tego komunikatu , a co do wyłączania komputera to jest podobnie , przez około 10 min ciągle pisze "trwa zamykanie" a dioda się nie świeci czyli już wiem że się nie wyłączy ;/ . Po tych 10 min wyskakuje taki sam niebieski screen i  potem ten komunikat  , Proszę o pomoc bo to chyba nie przelewki jak mam problemy z dyskiem twardym a nie chce sobie zepsuć laptopa. Dodam jeszcze że trochę szukałem w ustawieniach czy coś jest źle ustawione ( chodź to mało prawdopodobne bo nic nie szperałem w zaawansowanych ustawieniach ) ale znalazłem coś takiego jak screenie (nr 2) , czy to może mieć z tym związek ?? Czekam na odpowiedź.Pozdrawiam

 

 

Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu:    BlueScreen
  Wersja systemu operacyjnego:    6.1.7600.2.0.0.768.3
  Identyfikator ustawień regionalnych:    

Dodatkowe informacje o problemie:
  BCCode:    1000007e
  BCP1:    FFFFFFFFC0000005
  BCP2:    0000000002060000
  BCP3:    FFFFF88001ECAA68
  BCP4:    FFFFF88001ECA2D0
  OS Version:    6_1_7600
  Service Pack:    0_0
  Product:    768_1

Pliki pomagające opisać problem:
  C:\Windows\Minidump\070813-26816-01.dmp
  C:\Users\Marzena\AppData\Local\Temp\WER-55941-0.sysdata.xml

Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
  http://go.microsoft....88&clcid=0x0415

Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:

 


Załączone miniatury

  • Bez tytułu.png
  • j.png

  • 0

#2 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 08 07 2013 - 16:53

Trzeba sprawdzić połączenie dysku z zasilaniem i z gniazdem SATA. Może sie poluzował albo coś. 

 

Wklej przy okazji smart z programu HDTune - zakładka Health. 



  • 0

#3 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 09 07 2013 - 15:55

Trzeba sprawdzić połączenie dysku z zasilaniem i z gniazdem SATA. Może sie poluzował albo coś. 

 

Wklej przy okazji smart z programu HDTune - zakładka Health. 

Cześć, dzięki za odpowiedź i liczę na twoją pomoc.

 

Co do możliwości poluzowania się czegoś to jest to mało prawdopodobne gdyż dysk twardy w tym laptopie jest wpięty bezpośrednio tylko w jedno wejście ( na takiej zasadzie jakby się wpinało i wypinało ładowarkę do telefonu ) . Sprawdziłem czy dysk jest dobrze dociśnięty do tego wejścia i jest dobrze. Zgodnie z życzeniem wklejam screen z Health .Pozdrawiam

Załączone miniatury

  • HDTune_Health_Hitachi_HTS545032B9A300.png

Użytkownik KakarottoSSJ1 edytował ten post 09 07 2013 - 16:00

  • 0

#4 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 09 07 2013 - 17:43

Jaki model laptopa to wszystko jest ważne, może wada fabryczna?


  • 0

#5 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 09 07 2013 - 18:54

Jaki model laptopa to wszystko jest ważne, może wada fabryczna?

laptop słaby bo to tylko do internetu i filmów . Acer aspire 5541 , hm.. wada fabryczna też nie sądzę bo to się dzieje jakoś tak od 3 miesięcy a laptopa kupiłem w październiku zeszłego roku .

 

na początku myślałem że to jakiś wirus i zrobilem reinstalkę systemu ale to niestety nie rozwiązało problemu


Użytkownik KakarottoSSJ1 edytował ten post 09 07 2013 - 18:56

  • 0

#6 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 09 07 2013 - 19:35

Jak nie masz nic do stracenia to skorzystaj z ustawień fabrycznych czyli przywróć Windows do wersji takiej jaką go dostałeś w laptopie. Rozwieje to wszelkie twoje wątpliwości odnośnie działania komponentów, bo na ustawieniach predefiniowanych powinien chodzić jak żyleta(a przynajmniej prawidłowo się wyłączać ;) ).


  • 0

#7 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 10 07 2013 - 13:03

Jak nie masz nic do stracenia to skorzystaj z ustawień fabrycznych czyli przywróć Windows do wersji takiej jaką go dostałeś w laptopie. Rozwieje to wszelkie twoje wątpliwości odnośnie działania komponentów, bo na ustawieniach predefiniowanych powinien chodzić jak żyleta(a przynajmniej prawidłowo się wyłączać ;) ).

ale to jak mam go przywrócić do ustawień fabrycznych ? myślałem że robiąć reinstalke przywracam go do pierwotnego stanu :P


  • 0

#8 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 10 07 2013 - 17:27

Tu masz przykład z poziomu Windows:

 

 

W niektórych trzeba wklikać F2, albo F12 podczas startu komputera i się uruchomi konsola eRecovery..


  • 0

#9 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 11 07 2013 - 13:16

Tu masz przykład z poziomu Windows:

 

 

W niektórych trzeba wklikać F2, albo F12 podczas startu komputera i się uruchomi konsola eRecovery..

 

no tak, ja właśnie w ten sposób zrobiłem reinstalke

 

nacisnąłem f10 albo f12 ( juz nie pamietam ) i odtworzyło mi się okienko eRecovery i w ten sposób przywróciłem go do ustawień fabrycznych


  • 0

#10 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 11 07 2013 - 13:17

I co dalej? Działa czy nie?


  • 0

#11 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 11 07 2013 - 13:30

tą reinstalke robiłem juz jakis czas temu , ale problem nadal pozostał , co prawda nie pojawia się juz tak czesto jak przed reinstalką ale istnieje nadal



  • 0

#12 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 11 07 2013 - 13:33

Może któryś z wodotrysków wbudowanych w system tak ci przeszkadza, na wszelki wypadek wejdź w: Start -> uruchom/Wyszukaj: msconfig, a następnie zakładka Autostart i odznacz wszystkie programy. Zatwierdź zmiany i uruchom ponownie kompa. Zobacz jak się zachowuje, poza tym - aktualizacje softu producenta od chipsetu po kartę graficzną ze strony Acerka. Jak to nie pomoże to go oddaj tylko dołącz do tego wypowiedź z forum i zdjęcie, bo ci wmówią że im działa ;)



  • 0

#13 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 11 07 2013 - 13:43

tak tak, ja znam tych wszystkich cwaniaczków z serwisów :) palcem nie kiwną a powiedzą że naprawione albo że nic nie wykryli , w tych wszystkich serwisach to mogą ci tylko coś spieprzyć a nie naprawić , ale dzięki za rade tak zrobię . Na razie zobaczę to polecenie msconfig



nie mam zakładki autostart są tylko ( ogólne , rozruch , usługi , uruchomienie , narzedzia )  czyli usługi czy uruchamianie ?? i czy jesteś pewny że moge to wszystko wyłączyć?


  • 0

#14 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 11 07 2013 - 13:47

tak zgadza się, to są programy dodatkowe, zewnętrzne, więc bez wpływu na Windows(możesz co prawda starcić jakieś funkcjonalności jak skróty klawiszowe w niektórych programach).


  • 0

#15 KakarottoSSJ1

KakarottoSSJ1

    Początkujący

  • 78 postów

Napisano 16 07 2013 - 12:33

Gdy wyskoczył ten komunikat na pulpicie który wam wkleiłem to wszedłem do tych plików pomagających opisać problem

 

Pliki pomagające opisać problem:
  C:\Windows\Minidump\070813-26816-01.dmp
  C:\Users\Marzena\AppData\Local\Temp\WER-55941-0.sysdata.xml

 

 

i znalazłem ten plik , myślicie że mogę go bezpiecznie usunąć ?

 

Załączone miniatury

  • Bez tytułu.png

  • 0

#16 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 16 07 2013 - 12:56

Wrzuć je na jakiś host wymiany plików, zajrzymy ale gwarancji rozwiązania problemu raczej nie daję, tym bardziej że mowa o systemie fabrycznym.



  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych