Skocz do zawartości


Zdjęcie

[C++] Gra "Wieża"


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Leogict

Leogict

    Początkujący

  • 28 postów

Napisano 15 01 2010 - 18:05

Witam, napisałem grę w C++ polegająca na dojściu od startu do mety.
Tryb tekstowy. Rozmiar planszy dowolny (ale może się krzaczyć wyświetlanie jak wpiszemy duży rozmiar planszy bo za małe okienko konsoli jest i brzydko to wygląda powyżej ok. 30). Program napisany obiektowo.

Plansza jest listą 4-kierunkową (np. pole wewnątrz planszy ma wskaźniki do lewego elementu, prawego, górnego i dolnego).

Sterowanie: WSAD, można wpisać całą sekwencję ruchów naraz (np sssdd oznacza 3 ruchy w dół i 2 w prawo), do gry dorobiłem drobną fabułę, przejścia między polami są punktowane (od każdego pola w 4 strony nie liczba skrajnych pól gdzie można iść w 2 lub 3 kierunkach). Jak wyjdziemy poza planszę, to game over. Jak 2 razy wejdziemy na to samo pole, to game over (jak w snake'u), ruchy w górę i w lewo są punktowane podwójnie (utrudnienie bo meta jest w prawym dolnym rogu i żeby zdobyć dużo pkt trzeba się trochę nakombinować).

Kod źródłowy
Binarka

Czekam na komentarze, oceny, uwagi, ogólnie chciałbym wiedzieć co robię źle, co można poprawić (może nie tyle w samej grze ale jeżeli chodzi o mój styl pisania bo wiem że jest daleki od ideału), będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.

edit:
Kilka poprawek:
- poprawione odświeżanie (czyszczenie ekranu po każdym ruchu);
- dodane pułapki na 10% pól;
- zapętlenie gry;

Kod źródłowy
Binarka

Użytkownik Leogict edytował ten post 16 01 2010 - 02:09

  • 0

#2 #plus

#plus

    Uzależniony od forum

  • 1 315 postów

Napisano 17 01 2010 - 21:52

Zagrałem. Na początku nie umiałem ogarnąć tej gry. Mógłbyś ją nieco rozwinąć. ;)

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych