Skocz do zawartości


Zdjęcie

[word exel] wyswietlanie fragmentu tekstu z innego pliku word


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 superkb

superkb

    Początkujący

  • 10 postów

Napisano 04 02 2013 - 11:29

Witam

Mam pytanie, czy jest jakakolwiek mozliwosc wykonac czegos takiego jak w zalaczonym schemacie , gdzie zalozmy mamy plik ustawy z roznymi rozporzadzeniami oznaczonymi w okreslony sposob, i poszczegolne rozporzadzenia bylyby zczytywane z tych plikow i aktualizowane do mojego pliku worda lub exela? tak zeby miec mowiac wprost najwazniejsze rzeczy w jednym miejscu i sie aktualizowaly. jesli nie to za pomoca jakiego narzedzia najlatwiej to wykonac?

pozdrawiam



Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Użytkownik superkb edytował ten post 04 02 2013 - 11:30

  • 0

#2 100nka

100nka

    Stały użytkownik

  • 194 postów

Napisano 04 02 2013 - 14:15

W Excelu operując na arkuszach w 1 dokumencie jest to bezproblemowe. Na przykład =Arkusz3!B2. Powoduje to że w komórce arkusza na jakim pracujemy zostanie wyświetlona zawartość komórki B2 w arkuszu o nazwie Arkusz3. Jeśli dane masz w wielu komórkach to nalezy zaznaczyć zakres kopiowanych komórek i kliknać Formuły - Nazwy Zdefiniowane - Definiuj nazwe. teraz odnoś sie do tej nazwy.
Jednak aby operować między fizycznie różnymi dokumentami (też jest możliwe) musiałbyś trzymać je niezmiennie w tej samej ścieżce dostępu (lokalizacji) i z tą samą nazwą NAJLEPIEJ BEZ PL ZNAKÓW tak aby odnośniki mogły działać. Więc nie rób sobie na złość tylko załóż dokument podzielony na arkusze ;) Bo wystarczy że nazwa ustawy się zmieni i masz robienie linków od nowa . Na przykład Dz.U. Poz xxx z dnia yyy
Ale jesli musisz mieć w różnych dokumentach to (cytuję)

Formuły z odwołaniami zewnętrznymi do innych skoroszytów są wyświetlane na dwa sposoby, w zależności od tego, czy skoroszyt źródłowy — czyli skoroszyt dostarczający dane do formuły — jest otwarty, czy zamknięty.
Gdy źródło jest otwarte, odwołanie zewnętrzne składa się z nazwy skoroszytu ujętej w nawiasy kwadratowe ([ ]), nazwy arkusza, wykrzyknika (!) oraz komórek, od których formuła jest zależna. Na przykład poniższa formuła dodaje komórki C10:C25 ze skoroszytu o nazwie Budżet.xls.
Odwołanie zewnętrzne =SUMA([Budżet.xlsx]Roczny!C10:C25)
Gdy źródło jest zamknięte, odwołanie zewnętrzne zawiera całą ścieżkę.
Odwołanie zewnętrzne =SUMA('C:\Raporty\[Budżet.xlsx]Roczny'!C10:C25)
Uwaga Jeśli nazwa innego arkusza lub skoroszytu zawiera znaki niealfabetyczne, tę nazwę (lub ścieżkę) należy ująć w znaki cudzysłowu pojedynczego.
Formuły łączące się z nazwą zdefiniowaną w innym skoroszycie zawierają nazwę skoroszytu, znak wykrzyknika (!) oraz nazwę. Na przykład poniższa formuła dodaje komórki z zakresu o nazwie Sprzedaż, znajdującego się w skoroszycie o nazwie Budżet.xlsx.
Odwołanie zewnętrzne =SUMA(Budżet.xlsx!Sprzedaż)

A tu masz resztę ciekawostek na temat uaktualniania zawartości łączy. Baw się dobrze :D
http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-help/okreslanie-kiedy-maja-byc-aktualizowane-odwoania-zewnetrzne-acza-HP010102348.aspx?CTT=3

Użytkownik 100nka edytował ten post 04 02 2013 - 14:17

  • 2

#3 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 03 03 2013 - 03:03

Można też skorzystać z gotowych rozwiązań jak tabele przestawne:



  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych