Problem z użyciem 100% procesora
#1
Napisano 04 04 2008 - 12:25
Właczam komputer, chodzi on około 10 minut dobrze, a następnie użycie procesra wskakuje na 100% i nie da się nic zrobić, bo wiadomo, ze przy takim użyciu komputer się bardzo wiesza i muszę dać start, uruchom ponownie. Po ponownym uruchomieniu komputer chodzi dobrze, do czasu wyłączenia go. Po wyłączeniu i włączeniu ponownym za jakiś czas, znów dzieje się to samo.
Komputer jaki posiadam:
Procesor Intel Pentium 4, 2GHz
Płyta główna ASRock P4i65G (3 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDRM DIMM, Audio, Video, Lan)
Mikroukład płyty głównej Intel Springdale-G i865G
Pamięć fizyczna 768 MB RAM(256 + 512)
Karta graficzna ATI RADEON x1550 Series Secondary (512 mb)
Karta dźwiękowa Creative Audigy 2 ZS (SB0350) Sound CarD
Modem od neostrady Alcatel SpeedTouch 330
Nagrywarka CD LG
Nagrywarka DVD LG
Skaner Canon
Drukarka HP DESKJET 5740
Oto screen, gdy komputer miał użycie 100%. Pierwsze 5 minut czekałem, aż się włączy paint - 0 reakcji. Następnie zacząłem wyłączać procesy takie jak tlen, winamp, samp i svchost który zjadał najwięcej pamięci. Po wyłączeniu ich, komputer się odwiesił, paint się nawet włączył i bezproblemowo komputer uruchomił się ponownie. Jednak nadał miał użycie proceosra 100%
Posiadam zainstalowane aplikacje takie jak:
- System Windows XP Professional Service Pack 2 OEM wersja 2002
- µTorrent 1.7.7
- Ad-Aware SE Plus 1.06
- Adobe Flash Player ActiveX 9.0.115.0
- Adobe Shockwave Player 11
- Alcatel SpeedTouch USB Software
- Archiwizator WinRAR
- ArcSoft PhotoStudio 5.5
- Ashampoo Burning Studio 2008 7.0.1
- ATI Display Driver 8.47
- BearShare 5.2.5.6PL
- CCleaner
- EVEREST Ultimate Edition v3.01
- Fraps 2.5.0
- GTA San Andreas 1.00.00001
- HijackThis 2.0.2 2.0.2
- HP Deskjet 5700 1.00.0000
- HP Software Update 3.0.1.25
- Microsoft Office Enterprise 2007 12.0.4518.1014
- Microsoft Office Enterprise 2007 12.0.4518.1014
- Mozilla Firefox (2.0.0.13)
- MSXML 4.0 SP2 4.20.9848.0
- MTA:SA DM Developer Preview 2
- Multimedia Mouse Driver 2.0
- My Global Search Bar
- Sound Blaster Audigy 2 ZS
- Speed-X
- Tlen.pl
- Ultra RM Converter 2.0.4
- WebFldrs XP 9.50.7523
- Winamp 5.52
- Windows Internet Explorer 7
- Windows Media Player 11
Sterowniki wszystkie instalowane z płyty dołączonej przez sprzedawcę.
#2
Napisano 04 04 2008 - 12:38
#3
Napisano 04 04 2008 - 12:42
#4
Napisano 04 04 2008 - 12:58
Jesli nie wyłączałeś usługi to możesz to zrobić programem XPAntispy albo PPM>Mój komputer>Zarządzaj>Usługi>Aktualizacje automatyczne>Właściwości>Typ uruchomienia>Wyłączono i restart komputera
#5
Napisano 04 04 2008 - 20:31
Problem dalej występuje, dodam, że może jest to zbieg okoliczności, ale zauważyłem, że dzieje się to jak nic nie robię przy komputerze przez krótki okres czasu, np. podczas przeglądania strony, nie ruszam myszkę chwilą, a następnie ruszę to już się od razu komputer zacina, albo jak odejdę na chwilę.
#6
Napisano 04 04 2008 - 22:29
#7
Napisano 04 04 2008 - 23:33
#8
Napisano 05 04 2008 - 08:10
Wkleję ci to co tam jest:
Microsoft udostępnił informacje, jak rozwiązać problem wykorzystania procesora w 100% przez proces svchost.exe podczas pobierania aktualizacji z użyciem mechanizmu Automatycznych Aktualizacji systemu Windows. Okazało się bowiem, że wydana we wtorek, w ramach comiesięcznego cyklu wypuszczania łatek, poprawka nie do końcca okazuje się być skutecznym rozwiązaniem usterki opisanej w artykule bazy wiedzy KB927891.
Otóż aby rozwiązać problem, należy zainstalować stosowne uaktualnienie, a także nową wersję programu Windows Update Agent, oznaczoną numerem 3.0, zgodnie z poradnikiem opublikowanym w witrynie MSDN:
* Windows Update Agent 3.0 x86;
Microsoft ostrzega, że wyłącznie zainstalowanie obu tych poprawek pozwoli uniknąć problemu zwiększonego zużycia procesora przez dłuższy okres czasu przy włączonych Automatycznych Aktualizacjach. Na przełomie maja i czerwca aktualizacje te będą dystrybuowane poprzez właśnie mechanizmy Automatycznych Aktualizacji oraz Windows/Microsoft Update.
Jeżeli pomimo zaaplikowania ww. poprawek problem nie zostanie rozwiązany, Microsoft radzi sprawdzić, czy aby na pewno klient WUA występuje w wersji 3.0 (sygnalizuje to wersja 7.0.6000.374 biblioteki C:\windows\system32\wuaueng.dll) i skontaktować się z działem pomocy technicznej firmy.
#9
Napisano 05 04 2008 - 13:33
#10
Napisano 05 04 2008 - 13:39
#11
Napisano 05 04 2008 - 23:24
#12
Napisano 06 04 2008 - 11:45
#13
Napisano 06 04 2008 - 12:46
#14
Napisano 06 04 2008 - 13:19
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych