Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z "Centrum obsługi HP"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 tormi

tormi

    Początkujący

  • 52 postów

Napisano 18 08 2011 - 14:40

Witam!
Jestem posiadaczem jak się okazało już archaicznego urządzenia wielofunkcyjnego HP PSC 1510. Kupione było ono ok 5-6 lat temu(albo jakoś tak) i do tej pory było podłączone do równie archaicznego komputera PC z systemem XP. Problem zaczyna się kiedy chce podłączyć to do komputera z systemem Vista. Żeby opowiedzieć po kolei to zacznę tak. Kiedy chciałem zainstalować samą drukarkę nie było problemu. System Windows sam znalazł sterowniki, zainstalował i wszystko było cacy. Jednak stwierdziłem, że zainstaluję całe oprogramowanie HP, aby móc skanować również. No i jak się okazało nie jest to takie proste.

Oprogramowanie dodane na płytce CD było niekompatybilne z Windows Vista(czego można było się spodziewać). A więc pobrałem "najnowsze" oprogramowanie ze strony HP niby działające na Viście. Instalacja przebiegała bez przeszkód gdzieś do 97% po czym instalator się wyłączył i... nic. Ani be, ani me, ani kukuryku tylko tak po prostu skończył instalację bez żadnej informacji typu: "Instalacja zakończona powodzeniem" albo chociaż "... nie powodzeniem". Mówię sobie może tak miało być więc uruchamiam ponownie komputer, odpalam "Centrum obsługi hp" czekam, czekam, pojawia się ten taki prostokąt HP, po czym wywala informację, że "Nie wykryto urządzeń HP. Centrum obsługi zostanie teraz zamknięte". Mówię sobie no cóż, błędy w instalacji się zdarzają, więc odinstalowałem wszystko co co miało w nazwie HP(ok 6 aplikacji) instaluję ponownie. Instalacja zakończona tak samo jak wcześniej, Centrum Obsługi nie działa jak nie działało.

Jak się okazało "najnowsze" oprogramowanie ze strony HP było z 2006 roku. Poszukałem na forach - nic. Poszukałem na stronie HP - znalazłem oprogramowanie diagnostyczne. Uruchamiam, program sprawdza wszystko po kolei czyli funkcja skanowania - działa. Skanowanie jakieś inne też działa. Sterowniki są poprawne. Zatrzymało się na "Centrum Obsługi" i stwierdziło, że nie działa(surprise!), po czym każe mi pobrać poprawkę. Klikam pobierz, wyświetla się jakieś okno gdzie - jak mi się wydaje - powinny być wyszukane poprawki jednak nic tam nie było. Została ostatnie deska ratunku - dzwonię na infolinię HP, opisuję problem, po czym pan z magnetyzującym głosem odpowiada: "Nasza infolinia nie udziela już wsparcia dla tego urządzenia i nie chciałbym pana wprowadzać w błąd".

Możliwe, że nie ma oprogramowania HP w pełni kompatybilnego z Vistą. Nie zależy mi na tym żeby to było koniecznie oprogramowanie HP, ale chodzi o to żeby można było skanować.

To chyba cała moja historia. Proszę Was o pomoc. Jeśli macie jakieś rozwiązania, pomysły, sugestie albo cokolwiek to piszcie. Michał ;]

P.S. Sorry, że taki długi post ale chciałem to jakoś po kolei opisać. ;)

Użytkownik tormi edytował ten post 18 08 2011 - 15:09

  • 0

#2 Gość_GoodMilk_*

Gość_GoodMilk_*

Napisano 18 08 2011 - 22:14

Spróbuj zainstalować program w trybie zgodności z Windows XP.

  • 0

#3 tormi

tormi

    Początkujący

  • 52 postów

Napisano 22 08 2011 - 12:59

Niestety i tym razem porażka. Instalacja nawet się nie zaczęła i od razu wywaliło informację: "System operacyjny komputera nie jest obsługiwany przez ten program". Pozdrawiam i czekam na pomysły :)
  • 0

#4 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 23 08 2011 - 13:21

Nie bardzo rozumiem w czym problem, na stronie producenta masz najnowsze sterowniki do tego urządzeniapocząwszy od Windows XP skończywszy na 64-bitowym Windows 7. Do obsługi skanera wystarczą sterowniki od HP i jakikolwiek program graficzny z funkcją TWAIN - na przykład 4 megabajtowy Irfan View.
  • 0

#5 msco2

msco2

    Początkujący

  • 85 postów

Napisano 24 08 2011 - 07:44

Sam pomysł z instalacją Visty wydaje się źle trafiony. Lepszy system to Windows XP lub Windows 7. Po co się pchać w kłopoty stosując Vistę,
wszyscy użytkownicy tego systemu jak tylko mogą to przesiadają się na Windows 7.
  • 0

#6 tormi

tormi

    Początkujący

  • 52 postów

Napisano 04 09 2011 - 18:13

@makinsis
Opisałem w pierwszym poście na czym polega problem. Wspomniałem, że instalowałem sterowniki ze strony producenta, ale skanowanie i tak nie działa.

@msco2
Nie instalowałem teraz Visty. Miałem ją od nowości w moim laptopie, a drukarka była podłączona do starego PC z systemem XP. Do tej pory nie potrzebowałem mieć skanera razem z laptopem bo używałem go dość rzadko. Niestety teraz byłem zmuszony pozbyć się starego komputera i musiałem zainstalować moje urządzenie w laptopie. Z chęcią bym się przesiadł Windows 7, niestety jak na razie nie mam takiej możliwości.

Czyli mam rozumieć że nic się nie da zrobić, żeby to działało na Windows Vista?

Właśnie udało mi się zrobić kolejny krok do działania skanera. Znalazłem na stroni HP jakieś poprawki do oprogramowania i zainstalowałem wszystkie. Efekt jest taki, że dalej nie da się nic zeskanować, "Centrum obsługi" nie działa, jedynie co to poprzez InfranView można uruchomić "skanowanie hp". Jednak po kliknięciu "akceptuj" nic się nie dzieje oprócz tego, że pojawia się okienko "Przygotowanie do skanowania" i to koniec, dalej po prostu nie idzie. Pomocy :)
  • 0

#7 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 05 09 2011 - 05:35

Wybrałeś jeszcze w IrfanView w ustawieniach File - > Select Batch? Spróbuj może jeszcze skanować poprzez program Windows Photo Gallery. jak to nie pomoże to zobacz i zainstaluj poprawkę HP.
  • 0

#8 tormi

tormi

    Początkujący

  • 52 postów

Napisano 06 09 2011 - 22:10

Dobra, udało się. IrfanView nie chciał tego zeskanować bo miałem zaznaczoną opcję "Close TWAIN dialog after acquiring an image" i pewnie następowało to po otrzymaniu podglądu skanu, a jak już chciałem zeskanować to już TWAIN nie działał. Skanowanie działa.

Może jestem trochę wymagający ale kiedy otwierałem "Skanowanie HP" przez "Centrum obsługi HP" po zeskanowaniu obrazu wywalało okienko czy chcę jeszcze coś zeskanować. Zazwyczaj klikałem "tak" bo częściej skanowałem kilka dokumentów na raz. Jednak kiedy otwieram to przez IrfanView albo jakiś inny program, po zeskanowaniu, "skanowanie HP" się zamyka i żeby zeskanować coś jeszcze trzeba jeszcze raz uruchamiać skanowanie mimo, że w ustawieniach jest "tiknięte" żeby się zapytał. Trochę jest to uciążliwe, szczególnie kiedy się skanuje większą ilość dokumentów. Jeśli macie jakiś pomysł, to piszcie.

P.S. Może dużo wymagam, ale skanera zdarza mi się używać teraz bardzo często i chciałbym robić to jak najszybciej się da. Pozdrawiam, Michał :)
  • 0

#9 msco2

msco2

    Początkujący

  • 85 postów

Napisano 06 09 2011 - 23:12

Nie napisałeś, czy wgrałeś dobrą wersję IrfanView
może masz zainstalowaną do Win XP
  • 0

#10 makensis

makensis

    Naczelny

  • 5 036 postów

Napisano 07 09 2011 - 04:47

No to cieszę się, że pomogłem - mamy taką funkcję na forum plusik, możesz dać przy pomocnym wątku. Jak już wcześniej napisałem sprawdź program Windows Photo Gallery.

  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych