Skocz do zawartości


Zdjęcie

Podkręcenie procesora Intel Celeron


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 jorg35

jorg35

    Nowy

  • 1 postów

Napisano 26 01 2014 - 15:40

Witam.Mam dość stary komputer i chciałem podkręcić procesor proszę o pomoc i życzliwość bo nie znam się dobrze na komputerach.

Procesor : Intel Celeron D 325, 2533 MHz (19 x 140)

Płyty głównej : Asus P4P800 SE

Pamięć fizyczna ram :  3071 MB

Zasilacz : 400 V

Karta graficzna : ATI Radeon 9550SE

System : Windows XP.Pro

Ja wiem że to zabytek ale córka będzie się trochę szkolić zanim jej kupię nowy. Dziękuję.

 



  • 0

#2 fernandez

fernandez

    150% normy

  • 1 866 postów

Napisano 26 01 2014 - 16:47

Podkręcenie tego procesora nie da Ci praktycznie nic. Żeby w ogóle cokolwiek odczuć to byś musiał naprawdę bardzo dużo podkręcić, a tego na tej płycie głównej nie zrobisz. Zasilacz skoro podałeś tylko to to też podejrzewam, że jakiś No-Name i od podkręcania się również nie nadaje. Już nie wspomnę, że chłodzenie w tym wypadku też by musiało być zmienione.

 

Szkoda zachodu na tego "grata" ;)



  • 0

#3 viris33

viris33

    Administrator

  • 4 657 postów

Napisano 26 01 2014 - 23:53

Całkowicie zgadzam się z kolegą wyżej. OC tego Celerona nie da zupełnie nic, zwiększy tylko pobór prądu i wydzielane ciepło a już sam w sobie wydziela go ogromnie ilości. Do zabawy w OC trzeba mieć mocny zasilacz, dobrą płytę, dobrą sztukę procesora i przede wszystkim porządne chłodzenie i umiejętności.

Podkręcenie Celerona to tylko puste MHz bo te CPU były dedykowane do biur i urzędów gdzie ich jedynym zadaniem było uruchomienie PC i przetwarzanie literek w Wordzie, drukowanie faktur albo wysyłanie maili. Ekstremalne OC dawało jakieś tam efekty ale mała pamięć podręczna tych procesorów sprawia że dziś nie nadają sie one do niczego, gdzieś tam w stercie komputerów mam jeszcze coś na Celeronie i nawet przeglądarka sprawia im kłopot...