Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dyskusja na temat Samochodów, Motorów, etc.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
920 odpowiedzi w tym temacie

#841 Damian_im2

Damian_im2

    Cosmo + pakiet biznes.

  • 1 508 postów

Napisano 17 09 2011 - 23:54

a w moim Nissanie postęp. Nic się od dawna nie posypało. Ale powiem wam, że ponad 3k za przegląd po 120k km to przegięcie pały...

  • 0

#842 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 18 09 2011 - 11:27

I co oni Ci tam wymienili ? olej i filtry ?

  • 0

#843 Damian_im2

Damian_im2

    Cosmo + pakiet biznes.

  • 1 508 postów

Napisano 18 09 2011 - 11:58

Teraz to już nawet nie pamiętam, ten przegląd był kilka miechów temu. Teraz auto ma zrobione ponad 165 000km :P
  • 0

#844 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 18 09 2011 - 12:16

no to ładne przebiegi robi.

u mnie chyba tarcze z przodu się zużyły...
  • 0

#845 Jochnka

Jochnka

    Selfie

  • 356 postów

Napisano 18 09 2011 - 12:18

Znajdę na cytrynie :P
A właśnie, a jakie są nowe nowniki techniczne w świecie samochodów? O dłuższego czasu się nie orientuję.
  • 0

#846 Bamber

Bamber

    Jestem bot

  • 580 postów

Napisano 18 09 2011 - 13:14

Jesteś sto lat za murzynami bo samochody już dawno wyszły z produkcji.
  • 0

#847 anduvir

anduvir

    Zaawansowany użytkownik

  • 952 postów

Napisano 18 09 2011 - 13:18

System Antydżonkowy w standardzie w każdym samochodzie sprzedawanym w UE zgodnie z dyrektywą unijną nr 94245395/11.
Damian Ty masz Nissana GT-R czy co?

Użytkownik anduvir edytował ten post 18 09 2011 - 13:19

  • 0

#848 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 18 09 2011 - 15:37

Ma nissana kaszke :P

Znajomy z klubu kupił sobie Golfa I kozak auto, śmiejcie się śmiejcie ale mało mu brakuje żeby objechać seryjnego GT-R na 1/4 mili

Użytkownik jackass edytował ten post 18 09 2011 - 15:38

  • 0

#849 Damian_im2

Damian_im2

    Cosmo + pakiet biznes.

  • 1 508 postów

Napisano 18 09 2011 - 20:59

Mój kolega też kupił golfinę IV - 1.9 tdi 101km po chipie na 131km. To auto po prostu fruwa, aż chce nim się jeździć.
  • 0

#850 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 19 09 2011 - 17:28

no tylko że ten golfik ma prawie 400KM ;)

Silnik 2.0 16V Turbo na bloku z TDI, kute korby i tłoki, wtryski 630tki, turbosprężarka Turbonetics, regulowane kółko rozrządu, lekkie koła pasowe, miska oleju Shrick, sterowanie EasyEcu - pierwszy w pełni działający SA polskiej produkcji, 4 sondy EGT, sprzegło Exedy, napęd Octavia/S3, pełna i płynna regulacja przeniesienia napędu na tył + możliwość odłączenia - co nie ma za dużego sensu, bo auto pali gumę przy prędkości 140km/h... 1/4 mili robi w 11.5s..

Użytkownik jackass edytował ten post 19 09 2011 - 17:30

  • 0

#851 Jochnka

Jochnka

    Selfie

  • 356 postów

Napisano 01 10 2011 - 23:00

A co to jest wtrysk w samochodzie? Dzisiaj sobie stoję w mieście i nagle słyszę trzykrtone bum, omało nie pomyślałam, że ktoś strzela, to musiał być samochód. Mama mówi, że ktoś nie umie odpalić samochodu :) Mąż mej siostry mówił, że to zapchany wytrysk. U niego w BMW E36 też tak było.

Użytkownik Jochnka edytował ten post 01 10 2011 - 23:32

  • 0

#852 Damian_im2

Damian_im2

    Cosmo + pakiet biznes.

  • 1 508 postów

Napisano 02 10 2011 - 09:36

zapchany wytrysk

:) Padłem w tym momencie

  • 0

#853 Celdur

Celdur

    Republic of Gamers

  • 6 100 postów

Napisano 02 10 2011 - 10:16

Wiadomo o czym Jochnka myśli całymi dnami.
Ja wczoraj chciałem coś napisać ale się powstrzymałem :)
  • 0

#854 Jochnka

Jochnka

    Selfie

  • 356 postów

Napisano 02 10 2011 - 12:49

Ooopss. Wczoraj poprawiałam, ale w kolejnym zdaniu o tym zapomniałam. No to co to jest ten wtrysk?
  • 0

#855 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 04 10 2011 - 13:38

Wtrysk paliwa - jest to sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.
W silnikach o zapłonie iskrowym można podzielić układy pod względem rodzaju i rozmieszczenia wtryskiwaczy paliwa:

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,
wtrysk wielopunktowy (MPI - Multi Point Injection) - każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym,
wtrysk bezpośredni (DI - Direct Injection) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze.


Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy)

Paliwo podawane przez układ zasilania trafia odpowiednimi przewodami lub kolektorami do wtryskiwaczy, przy wtrysku pośrednim rozmieszczonych typowo w układzie dolotowym, względnie blisko zaworów dolotowych (aby mieszanka paliwowo-powietrzna trafiała w całości i jak najszybciej do cylindrów) lub, przy wtrysku bezpośrednim, umieszczonych wprost w głowicy cylindra (analogicznie do świec zapłonowych). Wtryskiwacze są szybkimi i dokładnymi zaworami, otwierającymi przepływ paliwa na założony czas, rzędu milisekund, i zespolonymi z odpowiednią dyszą, rozpylającą wypływające pod ciśnieniem paliwo, w celu jak najszybszego odparowania i wymieszania z powietrzem w układzie dolotowym lub w cylindrze. Dysze zintegrowane (czyli w praktyce - całe wtryskiwacze) charakteryzuje, przy założonym ciśnieniu zasilania paliwem i jego rodzaju, przepływ paliwa podawany w litrach/minutę itp. jednostkach, oraz kształt rozpylanej "chmury" paliwa, podawany np. jako kąt stożka rozpylanej "chmury" - są to ważne parametry dobierane pod kątem całego układu i silnika. Obecnie powszechnie używane wtryskiwacze to zawory sterowane elektromagnetycznie z iglicą ułożoną podłużnie wzg. dyszy i kanału paliwa. Historycznie używano zaworów sterowanych elektrycznie, pneumatycznie, mechanicznie itd, z różnymi układami elementów zamykających - jednym z głównych czynników wpływających na upowszechnienie układów wtrysku paliwa było opanowanie produkcji prostych, dokładnych i niezawodnych wtryskiwaczy elektromagnetycznych, w miejsce rozbudowanych mechanicznie i zawodnych zespołów. Należy zauważyć, że wtryskiwacze pracują tysiące razy na minutę, w podwyższonej temperaturze, i oczekuje się od nich powtarzalności pracy i trwałości przez wiele lat, co stawia duże wyzwania użytym materiałom i technologiom.


:)

Użytkownik jackass edytował ten post 04 10 2011 - 13:39

  • 0

#856 Celdur

Celdur

    Republic of Gamers

  • 6 100 postów

Napisano 04 10 2011 - 14:24

Ooopss. Wczoraj poprawiałam, ale w kolejnym zdaniu o tym zapomniałam. No to co to jest ten wtrysk?


Już Ty dobrze wiesz co to jest :)
  • 0

#857 jackass

jackass

    Staruszek Jack

  • 8 823 postów

Napisano 30 11 2011 - 15:48

:D
Dołączona grafika
  • 0

#858 metsej

metsej

    Początkujący

  • 101 postów

Napisano 30 11 2011 - 16:44

Automat czy manualna ?

Ostatnio doszedłem do wniosku że w mieście lepiej sprawdza się automat.
  • 0

#859 Damian_im2

Damian_im2

    Cosmo + pakiet biznes.

  • 1 508 postów

Napisano 30 11 2011 - 19:51

Automat we wszystkim sprawdza się lepiej. Może i zużywa 1l paliwa więcej, ale pozwala skoncentrować się w 100% na drodze. Poza tym nowoczesne automaty szybciej wrzucają biegi i rozpędzają auto niż z manualem.
  • 0

#860 sw29l

sw29l

    Charlie Don't Surf !

  • 1 958 postów

Napisano 30 11 2011 - 20:52

Damian dobrze opowiada - tylko automat. ja wiem jedno - ludki nie kupuja aut ( mowa o nowych ) w automacie tylko i wylaczenie dlatego, że trzeba za takie Multitronic czy DSG sporo dopłacić. Wolą koszta rozłożyć na aluchy, navi i pół skórę - nie wiedzą czereśniaki co tracą.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych